Ska själv provköra silspeak 425 som jag fick rekommenderad av ljudmakarn. Freja + thor + compact xz-1 + silspeak. Ska försöka komma ihåg att posta mina intryck efter tisdag.
Testa Audioquest cv-4 om du vill ha detaljer till rimliga pengar. Trots en hög detaljeringsgrad känns ljudet behagligt. Kanhända att output blir lite lägre i basområdet, men dess rappa och luftiga återgivning väger tyngre...
quote:frågan är om man skulle testa Nordost högtalarkabel? I så fall vilken/vilka? Har ingen lust att lägga över 5-6000 på kablar... Vad jag begriper så passar Nordost mycket bra om man vill ha ett snabbt, detaljerat och framförallt dynamiskt ljud.
NO Red Dawn Rev II går numer att hitta beg till detta pris... Rekommenderas om man inte vill gå högre i pris!
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem