HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 cd 12 för 125 kkr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2002/11/29 :  18:40:14  Show Profile Send brumel a Private Message
Norrlänningar och andra hifi-intresserade!

Nu fick jag ett meddelande om att det är flyttrea på Stereokompaniet i Umeå som flyttar in till centrala stan i hifiklubbens gamla lokal. Ingen som sakar dom? Nehe jag tänkte väl det.

Lista kommer på sidan till Söndag. Mycket bra demo Linn elektronik och högtalare till fördelaktiga priser. Start på Måndag.
Dessvärre har jag inget att casha nu.

mvh Johan

Hifiarkeologen

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/11/29 :  22:37:58  Show Profile Send erik a Private Message
Skall man köpa CD12a är det bäst att kolla vilken version det är, det finns minst tre. Den första är dessutom inte uppgraderingsbar.

/Erik

Det är roligare att lysssna på musik än ljud

Blås på!

Edited by - erik on 2002/11/29 22:42:30
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2002/11/30 :  17:19:09  Show Profile Send joakim a Private Message
OJ - behöver man uppgradera CD12? Jag trodde den var ultimat från början.

Vad händer då? Kommer man att stampa takten med båda fötterna samtidigt som man rycker lem i baktakt?
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/11/30 :  18:30:40  Show Profile Send erik a Private Message
quote:
Originally posted by joakim

OJ - behöver man uppgradera CD12? Jag trodde den var ultimat från början.

Vad händer då? Kommer man att stampa takten med båda fötterna samtidigt som man rycker lem i baktakt?

Nej, men man kan fortsätta lyssna på musik istället föt att tro att kablarna är felet i anläggningen. CD12 är en av värdens tre bästa spelare även från början enligt mig och det enda som gör mig skeptisk är att Jonathan Scull tycker att den är bra.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2002/11/30 :  18:37:43  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
125 000 kr. Hmm..
Då får jag nog vänta till nästa löning.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/30 :  18:41:02  Show Profile Send ekman a Private Message
rätt intressant Erik att du tycker hyllor osv är värt tiotusentals kronor men kablar är skit samma? kul filosofi
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2002/11/30 :  19:50:48  Show Profile Send weezer a Private Message
Tillbaka till topicen, kul för Jörgen att han äntligen får mer plats, vad har Hifiklubben; tre lyssningsrum om man räknar det lilla vid gatan åxo? Kul iallafall! Mindre kul att jag flyttat från Umeå
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/12/01 :  10:10:44  Show Profile Send erik a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

rätt intressant Erik att du tycker hyllor osv är värt tiotusentals kronor men kablar är skit samma? kul filosofi

Kablar är absolut ine skit samma men heller inte det allena saliggörande. Fungerar inte den musikaliska kommunikationen från början kan varken kablar eller hyllor få till det.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2002/12/01 :  15:18:19  Show Profile Send weezer a Private Message
Urk nu har hela listan kommit upp på stereokompaniets hemsida, ett och annat man skulle kunna lägga vantarna på...
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/12/01 :  16:14:51  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hur ofta måste man uppgradera CD12 för att "fortsätta njuta av musiken"?

Vad händer med de som köpt version 1, sinar musiken?

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2002/12/01 :  18:34:22  Show Profile Send kasra a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

Hur ofta måste man uppgradera CD12 för att "fortsätta njuta av musiken"?

Vad händer med de som köpt version 1, sinar musiken?

Dom är kokta! Nyare version = bättre takthållning.

/kasra

"Pretty girls dont cry"

Edited by - kasra on 2002/12/01 18:40:33
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/12/01 :  19:38:42  Show Profile Send erik a Private Message
CD12 är förmodligen bättre än nästan allt annat redan i mk1.

/erik

Musik in, musik ut
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/12/01 :  22:16:26  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ja, det är ju det vi hört. Mk 2 och Mk 3 och Mk..... är bara för att öka avståndet.....

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2002/12/02 :  00:14:43  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
quote:

Ja, det är ju det vi hört. Mk 2 och Mk 3 och Mk..... är bara för att öka avståndet.....

Linn har bytt till en annan DAC, och då blev man tvungen att ändra "circuit board". Så det blir mycket dyrt att uppgradera. Annars är det mjukvara(som laddas ner av en LINN-återförsäljare) och en ny cd-motor.

Motorn och mjukvaran kan man upgradera om man har en tidig version.

....Linn upgraderar alla sina produkter kontenuerligt.

Synd att inte alla tillverkare är så seriösa!

men visst,.. någon Gammal usel konstruktion kan man ju alltid försöka kränga några år till!. pga bra recentioner 1995 typ. Vissa kommer ju nog att gå på det, för den sista idioten är ju inte född!

Mvh/ siffernisse

Go to Top of Page

kurt
Member

219 Posts

Posted - 2002/12/02 :  07:23:42  Show Profile Send kurt a Private Message
quote:

Och det har man lyckats ganska bra med. Konstigt att så få tar till sig ny och bättre teknik.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/12/02 :  08:13:02  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ja det är bra pojkar. Anledningen till att vi är några som ler i mungipan är de diskussioner som var på gamla forumet när den "perfekta" CD12:an kom. Vi bromsar där så inte Linn-andan, the one and only, slår rot på forumet. För då kommer pappa med kvasten...

CD12 är utan tvekan en mycket bra spelare men Linn är ett hififöretag som alla andra som vill sälja mer, nyare, uppgraderingar 1, 2, 3.... Precis som flertalet företag i branchen.....

No offence som de säger när stängsel saknas.

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/12/02 :  08:16:17  Show Profile Send erik a Private Message
Ja, men till skillnad från Audio R. samt vissa andra lägger man inte till Mk. prefix som dödar begmarknaden.
Jag vill INTE ha en CD12 själv.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/12/02 :  19:27:30  Show Profile Send Jadde a Private Message
CD12:an sågs nog som just "perfekt" när den kom för 3-4 år sedan, men som allt annat går utveckligen framåt och Linn följer med, något annat vore helt löjligt. Har inte Herr Sladd precis uppgraderat sin Advantage spelare? = )

Edited by - Jadde on 2002/12/02 19:30:37
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/12/03 :  08:25:01  Show Profile Send drgreen a Private Message
hm..gör det ju svårt på begagnatmarknaden för cd12or..(hehe den kanske inte är så stor....) man vet ju inte vilken version man får eftersom allt verkar uppgraderas efter hand...inte ovanligt är ju oxå generellt -alltså inte hos linn specifikt (eller kanske inte linn alls) att saker "uppgraderas" för att ngn komponent går ur produktion t.ex en cd drive-inte säkert att den nya versionen i så fall är bättre?
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2002/12/03 :  15:58:53  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
quote:
Originally posted by drgreen

hm..gör det ju svårt på begagnatmarknaden för cd12or..(hehe den kanske inte är så stor....) man vet ju inte vilken version man får eftersom allt verkar uppgraderas efter hand...inte ovanligt är ju oxå generellt -alltså inte hos linn specifikt (eller kanske inte linn alls) att saker "uppgraderas" för att ngn komponent går ur produktion t.ex en cd drive-inte säkert att den nya versionen i så fall är bättre?

Linn har serienummer, så att man själv kan kolla vilken version det är på produkten.

mvh/ siffernisse
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/12/03 :  23:27:55  Show Profile Send drgreen a Private Message
hm...de flesta tillverkare har ju serienummer...men det blir ju ändå svårt- jasså serie nr 568 dvs du har den motorn, det kretskortet, den mjukvaran (hm blir inte mkt kvar då...) att jämföra med x,x,x som du har hört hos x. Men det kanse man kan ta ändå...
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/12/04 :  15:07:14  Show Profile Send molsson a Private Message
Hmm,

Det SÄMSTA jag någonsin har hört (med tanke på kostnad) är fortfarande cd12, klimax, och dom nya stora högtalarna (konkel eller nått?) på mässan i sthlm i februari. Nästan alla i rummet tyckte det lät skit. Sen den dagen är jag hysteriskt skeptisk till linns religiösa produkter och anhängare. (flame flame flame flame me, I can take it :))

/Marcusoft (softare än LINNe)

No hay banda!!
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/04 :  15:18:42  Show Profile Send daggen a Private Message
drgreen: jo de är ju klart...men så är det ju med dom flesta produkter? men har man tur finns det ju sidor som kan hjälpa en, för linn finns tex www.daniel.silicon.nu/linn.html

molsson, du faller ju för grupptrycket hehe...jag fattar inte vad det är med folk som jämt tjatar om sitt jävla religiösa linn. sluta klanka ner så mycket, jag tror inte att någon som läser denna tråd är speciellt intresserad av att du tycker att cd12, klimax och komri låter kasst för vad man betalar
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/12/04 :  15:21:52  Show Profile Send molsson a Private Message
men, det gör ju det..... Jag gissar att daggen är linn-frälst. Utbildad i igors skola. Men om ingen är intresserad av vad jag skriver, så kanske jag borde sluta med det då.

No hay banda!!
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/04 :  15:32:34  Show Profile Send daggen a Private Message
du är ju patetisk när du skriver som du gör, du tror ju på fullaste allvar att alla som äger linn grejer måste vara frälst för det. jag har betalat 11000 för min linn-elektronik och mina ninkor dök upp ganska lägligt när jag var i uppgraderartagen för nya högtalare, dessa är också begagnade. för priset 21000, vilket är vad jag betalat för allt inkl. signal- och högtalarkablar, så tycker jag att jag har ett grymt ljud för pengarna. jag tycker dessutom att grejerna är stilrena och högtalarna är bland de snyggare jag vet. hade jag haft oändlig budget och kunnat välja hursomhelst hade jag inte valt linn, men i mitt läge har dessa köp varit bra tycker jag. du får gärna komma med förslag om system i ungefär samma prisklass som du tror låter bättre än mitt, nytt eller begagnat.
men en sak ska du ha klart för dej, alla som äger linn behöver inte vara "frälsta" i linn.

Edited by - daggen on 2002/12/04 15:33:20
Go to Top of Page

kurt
Member

219 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:23:13  Show Profile Send kurt a Private Message
21000:- för ett helt Linn-system inkl Ninka låter billigt.
Vad är de övriga för grejor?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000