Låtar: 1. Isolate 2. Erased 3. Two worlds 4. Pray nightfall 5. Primal 6. Perfect mask 7. Mystify 8. No celebration 9. Self-obsessed 10. Symbol of life 11. Channel for the pain 12. Xavier 13. Small town boy
Bra melodisk metal i den lite snällare skolan.
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Hur är Opeth:s nya jämfört med Blackwater Park? Letade lite beggat på nätet igår och har beställt Still Life. Det blev lite impulsköp så jag hoppas den är bra....
Hur är Opeth:s nya jämfört med Blackwater Park? Letade lite beggat på nätet igår och har beställt Still Life. Det blev lite impulsköp så jag hoppas den är bra....
Minst lika bra om inte bättre
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Skaffade nyligen denna skiva samtidigt som en bekant och vi båda blev rätt snart fundersamma över ljudkvaliteten. Oengagerande och odynamiskt, där framför allt cymbalerna låter väldigt onaturliga, upplevde vi båda. Ett par andra kompisar uttryckte det som att det påminde om nedbrända Mp3-spår, inte särskilt smickrande.. Har flera upplevt ljudmässiga tveksamheter med denna skiva?
Till saken hör ju även att skivan är försedd med kopieringsskydd, vilket kanske påverkar ljudet negativt, ett rätt omdebatterat ämne vad jag förstår. Är någon insatt i denna problematik så skulle det vara intressant att höra era åsikter. Någon som vet om denna skiva finns att få tag på utan kopieringsskydd?
Min anläggning består av idel AudioNet elektronik, Harmonic Tech kablage och Von Scweikert VR-4 G2 som tonkonst förmedlare. Gissa vem som fick in mig på denna "ultimata" anrättning...