Hejsan. Ska førsøka mig med svenska Går ock tænker bygga en litten hornhøgtalere med Scan Speak 15W8530 ko ock den stora Heil diskanten. Jag har købt grejorna. Heil diskanterna fråm AMT ESS Heil A1 med et par uorginala bas elementer, dom blev slagtade ock lådorna slængt. Jag har set et par små lådor, på http://www.diyforum.net/blasten/images/Cheap-Trick-193.gif som jag hade tænkt anvænda. kunde vara kul at høra hvad andre tænker om detta bygge Hælsningar René Rattenborg
Umiddelbart synes jeg inte SS 15W8530 er et gott valg til horn. Desuten har den langt minndre følsamhet enn Heil AMT (om det er den stora vi pratar om - den ligger runt 100 dB).
Et mycket bätra valg ville være en liten 8" med mycket lett membran og kort vandring. Her skal du nokk kigge efter en bra Focal eller Audax.
Om du allerede har nogla lådan, bør du jo vælge en enhed som passer - et horn skal beregnes til den valgte bassen præcis som det gæller en basrefleks.
Hej Jan Jeg mener ikke følsomheden på de store Heiler er meget mere end 95-96db, det et lidt svært at finde ud af. Mht til baserne, så har jeg tilfældig vis både Fostex 203 og 204 liggende i sæt og jeg har et sæt coral flat så der er rigeligt at lege med, har også et sæt 6" coral flat dise er monteret i mini horn, vil prøve at sætte den sammen. MVH Renésemann