Den trimmades lite och dubbla weber 40 förgasare, 125 kusar blev det. 8,5s upp till hundra så den rörde på sig.
Sedan hittade v6:an dit även varianter med turbo fanns på 250 hästar. Upp till hundra på 6s och toppade drygt 260.
Fast dom första versionen var klart snyggast. Detta är en A110 och före den fanns A106 & A108.
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
quote:Den trimmades lite och dubbla weber 40 förgasare, 125 kusar blev det. 8,5s upp till hundra så den rörde på sig.
Och det säger du först nu. Jodå nog gick den skapligt,tror det satt en dubbelportsförgasare i den,kanske 32/36 eller 36/36.Men då visste jag kanppt vad en förgsare var för något..
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-