HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag på optimering/uppdat av 2-kanalsljudet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jobbargubben
Starting Member

9 Posts

Posted - 2007/05/18 :  17:24:43  Show Profile Send jobbargubben a Private Message
Hej! Jag har en H/K DVD25 och H/K AVR 8500 B&W805s frontar och HTM4s center med Audio Pro Live 2.4 bakhögtalare och Velodyne DD10 sub.
Jag är nöjd med filmljudet men vill uppdatera 2-kanalsljudet.
Tänkte skaffa en bra CD och förstärkare.
Vad ska jag skaffa för stärkartyp (integrerad/slutsteg/för och slutsteg)och hur ska jag koppla?
Jag vill ha subben med även när jag spelar 2-kanal.
jag vill inte köpa nytt stärkeri till alla kanaler för det blir väl dyrt men det borde gå att köra dvd via hk grejerna genom pre ut från avr8500 till den nya stärkaren men hur blir det då med subben vid 2-kanalslyssning från nya cd:n eftersom den är kopplad till avr8500:an
mycket tacksam för några bra idéer.

Edited by - jobbargubben on 2007/05/18 19:48:54

jobbargubben
Starting Member

9 Posts

Posted - 2007/05/18 :  19:46:40  Show Profile Send jobbargubben a Private Message
är det ingen som haft liknande problem?
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/05/18 :  19:50:23  Show Profile Send Peg a Private Message
Jag skulle inte skaffa en integrerad 2 kanalare för att då kan du inte dela av subben aktivt.

Att hänga ett tvåkanals slutsteg på AVR'ens pre-out utgångar är nog en bra början. Då funkar subben precis som den gör nu och du får ett bättre slutsteg för frontarna både för musik och film.

Efter det så skulle man kunna tänka sig ett två kanals försteg med theaterthrough samt ett delnings filter för att få ut subben. Då skulle jag köra CD analogt till två kanalsförsteget och digitalt till AVRen. Lite bökigare men kedjan blir lite renare.


Go to Top of Page

jobbargubben
Starting Member

9 Posts

Posted - 2007/05/18 :  20:12:30  Show Profile Send jobbargubben a Private Message
Det låter som en bra idé! Tackar!
Har nå´n kanske förslag på bra och lämpliga för- och slutsteg?
Go to Top of Page

jobbargubben
Starting Member

9 Posts

Posted - 2007/05/19 :  08:57:03  Show Profile Send jobbargubben a Private Message
De bor helst vara svarta. krav från frugan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000