Jag fick en kampanjmobil av syrran som jobbat för Telia. Nu vill jag plocka bort brandningen och vet att man kan köpa flashprogram och sedan ha en datakabel för att flasha. Måste man ha kabeln - jag har bluetoothanslutning?
Fast telia har väl inget sånt? Iaf ingen mobil jag använt. Det du tänker på är väl kopplat till sim-kortet?
Orpheus: "Branding" är när tillverkarna har lagt in sin egen mjukvara i mobiltelefonerna. Unbranding blir således att lägga in originalmjukvaran från mobiltillverkaren.
Orpheus: Ja, "unbranda" är härlig svenska Hmm Lovan förklara lite. Jag har alltid haft Comviq-SIM och telefonen är upplåst. Fortfarande finns en del loggor, jinglar, förinställda webadresser etc... Grejen är att jag inte kunnat testa det sista eftersom jag hittils varit så "gammalmodig" att jag kört ett GSM-kort i telefonen. Har idag fått mitt nya SIM GSM/3G och är lite sugen på att testa. Tror du att det kommer funka ändå? Vore ju riktigt skönt att slippa strula med kabelinköp.
edit: Jo, men jag tolkar det är Telias mjukvara på mobilen. På bildmenyn så har jag "Telia Surf Port" och "Play now" (som jag antar är något Teliabundet)?
Lovan: Nej, det har aldrig varit nåt Telia- SIM-kort i. Den var tom när jag fick den. Jag har bara haft mina Comviq-kort i. F.ö. verkar det idag funka hyggligt med 3G
Hur snabbt är 3G ?- tycker det går långsamt. Gmail på mobilen är ju häftigt och användbart men jag skulle ladda hem en kartbild från hitta.se och den orkade jag inte ens vänta färdigt på.... +2-3 min. och ingen bild...
Rekommenderar http://www.davinciteam.com/ .. sparade 700:- på att flasha om dom själv där istället för hos den lokala nasaren (som för övrigt också kör med davinci-programmet )