Vad har du för takhöjd? Kan TV placeras under duken på en låg möbel? Jag skulle nog ha placerat sofforna i vinkelrätt-format med god rymdkänsla mot båda duk och TV. Duken spänner du på 587-vägg. TV på 358-vägg. Båda sofforna får acces till TV och duk. Matplats eller liggfåtölj (med hörlurar) i närhet av fönster, beroende av din utsikt.
Hade tvn (gammal tjock tv) mellan frontarna i gamla lägenheten o det blir inget kul för ena fronten o centern, kan visserligen testa för nu är den en annan tv (fortfarande tjock tv)
Takhöjden är 250cm så visst får tvn plats under duken. Har en ramspänd duk där nedre delen går att fylla med dämpmaterial om man vill.
Men duken på långväggen hur hade du tänk dig att placera soffor mm?? Subben är en Tangband 8W-740C i en 21L låda i stavlimmad ek. Kommer inte åt bilderna från jobbet tyvärr. Men det finns bilder på högtalare o sub i denna tråden. Needle
Johan räcker det med en fungerande eller måste den vara en bra maskin?? Kan ju alltid bjuda dig på en Biltemamaskin
Rummet som har dörren på 480 väggen används inte allt för ofta så den skulle man kunna blockera. Men det kan ju vara trevligt om man kommer åt rummet utan allt för mycket jobb.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Soffan som tittar på duken hade jag bytat till två sköna fåtöljer som är lätta att vända/snurra. Blir öppnare, luftigare och enklare att kombinera med andra soffan och film åt andra hållet. Mina två ören....
Nu är det ju så här att det är firmans lägenhet. Så att börja byta ut möblerna blir nog tyvärr svårt. Visst tänker jag fixa o ha mig men det blir mest på dukfronten samt lite akustikfix.. dessutom så gillar jag att ligga ner o titta på film Många kuddar i soffan är ett måste ska kanske tillägga att projen står på ett stativ bakom "filmsoffan"
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker