Ian Hunter, fd frontman i "Mott the Hoople" gör två gig i Sverige nu i maj!
Stockholm den 27/5 på Södra teatern och Göteborg den 29/5 på Sticky...
Bägge spelningarna är med fullt band plus support av svenska Diamond dogs! Två helkvällar som är ett måste för alla glamälskare!
Lyssnar just nu själv på Hunters nya platta "Shrunken Heads" och kan intyga att "gubben" fortfarande kan skriva fantastiska låtar och att rösten kanske är bättre än någonsin... Mycket bra faktiskt!!!
Det var en fantastisk kväll på Södran i Stockholm kan jag intyga! Kanonbra uppvärmning av Diamond dogs och sedan två magiska timmar med en Ian i högform... En 68 årig man som med glöden i sin röst kan göra rocken levande igen! Uppbackad av ett mycket bra band fick vi höra ett tvärsnitt av Ians långa karriär, med bla 5-6 låtar från nya plattan (tex en fullständigt knäckande version av titelspåret "Shrunken heads") och tillslut naturligtvis även "Roll Away the Stone" och "All the Way to Memphis"!
Tillslut måste jag ge ett extra plus i kanten för utmärkt ljud hela kvällen!!! Det är ju extra häftigt när det låter lika bra som när man drar på lite extra hemma i fåtöljen...
Resonans: Du måste berätta om dina intryck från Sticky!
Otroligt bra! Jag har bara hört klassikerna innan så jag hade inga större förväntningar. Trots detta fastnade varenda låt, jag kommer definitivt komplettera min musiksamling med både Mott the Hoople och Ian Hunters skivor. Jag var bekymmrad att Ian skulle få det svårt att klå förbandet (Diamond Dogs) som var jäkligt bra. Men icke. Redan från första ackordet så märkte man hur proffsiga och rutinerade Ian och hans band var. En otrolig närvaro och ärlighet till skillnad från förbandet som kämpade med att tvinga sin attityd på publiken.
Gött o höra guys!! Finns en helskön Live-dvd med Ian Hunter and the Rant band - "Just another night Live at the Astoria, London" som är helskön!!!! 21 låtar - allt från "Mott the Hoople" till hans solostuff.
Inspelad 2005 med 5.1 Dolby Digital surround eller 2.0 stereo-ljud. Undertecknad har naturligtvis den.
Alla andra som blir lite sugna på Hunter har tydligen möjlighet att kolla in honom på visfestivalen i Västervik den 27/7 också! Tydligen kör Ian även akustiska gig ibland... Kanske är det frågan om det på visfestivalen?