Nån som har erfarenhet av webhotell? Behovet är i princip att bara kunna ha enstaka websidor vilka man lätt ska kunna uppdatera med ny text och bilder. Hur funkar det med webhotell - kan man välja domän? Såg på Crystone att man betalar kring en hundring för detta per år.
Vi (mer specifikt, det svenska Linn-forumet) har precis övergivit one.com till förmån för Crystone. Har man simpla statiska sidor lär det vara hellugnt att köra med one.com, men när man som vi körde ett forum som ställde krav på hyfsat snabba svar på frågor till databasen, då funkade det helt enkelt inte till slut. Om du tänker använda webhotellet för något dylikt tycker jag du ska tänka dig för både en och två gånger.
Vi flyttade till Crystone för ett par veckor sen och hittills har allt flutit på solklart mycket bättre - men jag vågar inte säga att jag rekommenderar Crystone bara för den sakens skull, det är säkert att det finns problem hos dem också men att vi inte upptäckt dem än. Förhoppningsvis är så inte fallet dock
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!