Jag har dragit in jord till stereon samtidigt som det är två rum som går på samma kabel. Min fråga är har jag något att vinna på att byta från 10 ampere till 16 ampere på den fasen ? Vågar jag sätta i en 16 amperes bottenplugg? Finns det några säkerhetsrisker med detta ???
Jag tror inte finns nå att vinna på att byta till 16A säkring. men byt för f..n inte botten om du inte är säker på att kabeln klarar det !! En annan sak som du kan göra är att leta upp den av fasera som är störningsfriast, här var det åtminstone en hel del skillnad.
En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion Min anläggning
Du byter INTE till 16 amp säkring om du har 1,5 mm kabel till uttagen. Är kabelns area 2,5 mm är det ok. Annars kan resultatet bli överbelastade kablar med eldsvåda som följd. Du vinner iaf inget på att säkra upp.
Ja då var det avklarat, alltså en snabb manöver med återgång till 10 ampere. Tack för det ! När det gäller den fas som är störningsfri, hur mäter man det ???