Skall det bli bra så skall det ske aktiv. Du sabbar hela delningsfiltret i Qrshögtalarna med att introducera fler passiva komponeter innan filtret i dem. Det blir aldrig bra.
Är qrs högtalaren ported? Proppa igen basreflexporten och du har skärt bort mycket lågbas ur dem automatiskt, åtminstone minskat konutslagen under avstämningsfrekvensen.
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
japp det är basreflexport. Ja men då prövar jag och göra det. För som sagt det räcker med bara lite dämpning i djupbasen. Så att dom inte bottnar när jag gör mina basövningar
Nej du har nog rätt. Nu har jag nog kommit på en annan lösning. Jag har som det är nu en amplifix som förstärkare å sen har jag ett carver pa-steg som inte är fläktkylt och som är optimerat för lättdrivna högtalare. Sen har jag mina qrs stativare som är lätt drivna och sedan två st baslådor. Om jag kör aktivt filter mellan amplifixen och carvern och sedan kör qrsn på carvern. Då får jag ju aktivtfilter som delar snyggt till carvern och kan då dela korrekt vid 80hz. Sen så kör jag mina baslådor på amplifixens högtalarutgångar som lämnar 115 riktigt kraftiga watt å det via mitt stora passiva stereo bas filter. Det väger runt 5-6kg och tåler 400w rms in. Det delar vid runt 80hz jag vet inte exakt men det kan jag lätt räkna ut. Det borde väll kunna funka bra?