Jag har för tillfället Master på Signal och högtalar sidan och tycker att det fungerar utan större probelm. Visst finns det säkert bättre kablar för samma pris men dessa passar bra i min anläggning
Som Merkurius sa, det finns bättre till samma pris. De tenderar att vara lite beslöjade i toppen och tunga i botten. De kan dock säkert fungera ypperligt i vissa system.
Som Merkurius sa, det finns bättre till samma pris. De tenderar att vara lite beslöjade i toppen och tunga i botten. De kan dock säkert fungera ypperligt i vissa system.
Håller helt med dig. Det är dock de två enda nackdelarna med kabeln. I övrigt så tycker jag att kabeln är dynamisk och så har den en genuin musikalitet som många saknar.
Kasra - Om man tittar i gamla hifiklubbens katalog (99) så ser man att högtalarkabeln kostade 8700:- (2X3 m) nu kostar den 13 000:- och det är lite väl magstarkt
Givetvis betalar jag inte nypris utan dessa är begagnade. Dom är fabriksterminerade, och i 1.2meters längder. tänkta att använda mellan externdelningsfilter och högtalare.
8st single ledare är det dvs 4st för varje speaker. 2650:- bra pris?
Jag ägde ett par Tara Lab RSC-1000 högtalarkablar dessa var väldigt avrundade i diskanten speciellt med rörförstärkare bytte dessa mot Clou Tirol 610 B-W och det lät mycket bättre i mina öron
jag hade även Phase III förut och den upplevde jag som väldigt extrem i detta fall. den var riktigt elak i basen. *KLIPP KLIPP* . blev mäkta förvånad när jag förklarat för hifiklubben hur jag upplevde min uppfattning av vad kabeln hade för karaktär och hifimusik skrev någon månad senare precis samma sak :)