Jag har under ca två års tid kört med ett hemmabyggt Millenniumslutsteg från LC Audio. Nu håller jag på att bygga ett nytt slutsteg med fem kanaler. Jag har läst en test i HIGH-Fidelity ang ZAP-pulse. Tyvärr har man inte jämfört detta digitala slutsteg med de analoga från samma firma, LC-Audio. Tyckte inte jag fick ut så mycket av testomdömet.
Min fråga är nu: Är det dags att satsa på det digitala slutsteget ZAP-pulse från LC-Audio? Det har ju nyligen uppgraderats. Vilka är ljudskillnaderna i jämförelse med Millennium?
Ville bara säga att det inte är digitalt utan använder sig av PWM-tekniken som ibland kallas Klass-D. Även att uppgraderingen får man löda själv (iaf som jag förstått det).
Hur vidare det låter kan jag inte svara på då jag inte lyssnat på det, däremot har epkpeng här på forumet gjort det och skrivit en recension på den; http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=2172 (Dock inte i jämförelse med "The end millennium"-steget).
Tack för tipset om länken. I dag har jag pratat med en person som inte var förtjust i switchade slutsteg. Han tyckte ljudet var för kallt och rakt på sak. Har dock funderingar på att mixa ett slutsteg både med switchade och traditionella slutsteg. Då kan jag ju prova mig fram vad jag tycker låter bäst.