Hur tar man hål för de? UX5 har jag fått info här om att sockeln kan kallas.. http://www.tube-town.net/ttstore/images/product_images/info_images (lånat bilden från tube-town.net där jag beställde dessa i måndags natt och fick hem dem i dag... TOPPEN!!) Skall den fästas underifrån eller ovanfrån? Hur mycket marginal till metallen ? (vi snackar 500-550V)
De kan fästas direkt under locket. Är du rädd för överslag? Hur många volt skall du brassa på? Antar man kan skärma med en pertinaxskiva eller dylikt, om det är många volt det handlar om. Annars är det nog lugnt. Bara man ser till att det inte finns några vassa kanter i närheten.
En bra tumregel när det gäller isoleravstånd i luft är att räkna med ca 1000 V/mm. Du måste alltså minst ha mer än 0.55 mm till närmsta jordade metall del, sen är det ju alltid bra med lite marginal :)
Jag har någon svart bakelithistoria med ett "rör" som sticker upp och kontakterna man löder på sitter på undersidan. Jag bygger just nu på en träplatta där jag använt en hålsåg till hålen och det är fispassning med mina socklar. Bilder kommer nån gång kanske ...