Tänkte höra om det är någon som vet nått om dessa högtalare? Känner ni nån eller äger ni själva ett par? Skulle vara ruggigt intressant att få lyssna på ett par Klipsch KLF 30.
Specifikation på Klipsc KLF 30 :
frequency response 36Hz-20kHz±3dB power handling 200 watts maximum continuous (800 watts peak) sensitivity 102dB @ 1watt/1meter nominal impedance 8 ohms crossover frequency HF 7,000 Hz LF 825 Hz tweeter K-79-K 1" (2.54cm) Polymer diaphragm compression driver high frequency horn 90°x40° Exponential Horn midrange K-52 1.5" (3.81cm) Polymer diaphragm compression driver mid frequency horn 90°x60° Tractrix® Horn woofer Two K-31-K 12" (30.48cm) Poly Carbon Graphite cones enclosure material Medium density fiberboard construction (MDF) enclosure type Bass reflex via dual rear-mounted ports dimensions 45.25" (114.94cm) x 14" (35.56cm) x 16" (40.64cm) weight 102 lbs. (46.31kg) finishes Light Oak, Medium Oak, Mahogany, Black Satin built from 1996 built until 2001
ja du tian. Detta kanske inte kommer vara till någon hjälp. Men jag vet att pappa hade ett par sådana burkar på jobbet. Det jag kommer ihåg svagt av dom burkarna var dynamiken som var enorm oavsett register. Sen gick det att spela på riktigt bra med bibehållet rent ljud även med en mindre stärkare. VAd jag minns så tyckte jag dom spelade riktigt okej och var lite sugen själv på dem. Det är ungefär det jag kommer ihåg av dom burkarna
Tyvärr så är dom väck från pappas jobb. Dom såldes ganska kvikt. Tror dom såldes till någon som skulle använda dem i sitt kringresande disko Synd på en sådan fin högtalare kan man ju tycka. Men det är klart den lät ju rent å fint å spelade riktigt högt så ja det kan ju funka till det också