Mein gott!! Jag hade tänkt föreslå en mindre stativare från Technics som en av de vackraste högtalarna. Har dock inte hittat någon bild och vet inte vad den heter. Kommer ihåg den från min ungdom bara. Kan nån hjälpa mig med en bild eller så? Tror att den kostade +30kkr då (tidigt nittiotal).
Dessa vackra skapelser har jag bara sett och lyssnat på vid två tillfällen, första gången så packade jag upp ett par som var lånade från England och dessa ställdes upp i Panasonic's demorum under ca. en veckastid. Andra gången var på Älvsjömässan våren –99 (tror jag) har för mig att mässan hette Digital world eller nåt sånt. Kopplat till högtalarna var då Technics värsta försteg och slutsteg. Högtalarna var inte gratis och siffran jag hörde då lät smått otrolig. Jag kan väl tillägga att det mig veterligt aldrig har sålts några SB-M10000 i Sverige.
dessa fanns åtminstone under åren 90-93 och det såldes nog några par i Sverige.
När man ändå är inne på Technics högtalare och diskuterar snygga högtalare så tycker jag att SB-M01 är mycket snygga och har en otrolig finish med tanke på priset (ca 4000:-/par).
Men för guds skull, Jalk! Du har hört dessa högtalare och beskriver inte ljudet. Kom igen nu och låt (förhoppningsvis) superlativen flöda. Själv har jag hört att de var bra mycket dyrare an 140kkr.
Hej! Ja jag vågade knappt skriva vad jag har hört för pris men när jag frågade Panasonic i Sth sa dom ett riktpris på ungefär 450kkr kan ju ha fått fel info men det är ju ett tokhögt pris!? Fanns det inte en mindre modell i samma serie som 200:an eller är jag ute och cyklar nu igen!?