HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Grand Piano Domus
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/07/25 :  18:45:19  Show Profile Send Klingan a Private Message

Någon som har lyssnat till Sonus Faber´s Grand Piano Domus? Ska enligt olika skrifter vara liknande karaktär så som Cremona, men inte lika förfinad.

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/07/26 :  11:42:11  Show Profile Send Adagio a Private Message
Det är en mycket kraftfull sonusfaber, låter riktigt bra. Jag har lysnat några ggr på den, den har några snäpp kvar till Cremona men som vanligt i högre prisklasser kostar de sista unsen väljud opropotionerligt mycket. Har man en given budget så kan man klart nöja sig med GP domus, har man mer pengar så visst erbjuder Cremona mer rafinemang. GPn är defenitivt inget dåligt köp, skulle jag stå i begrepp att handla högtalare idag så skulle jag välja just GPn. Cremona auditorn är ju fantastisk men den saknar pondus i jämförelse med GPn och Cremona. Jämför man Cremona A med GPD så är valet svårt, för CA är mer rafinerad och låter bättre men GPD mar mer botten, pondus och är faktiskt lite roligare. Det är som att välja nobelmiddag eller röjjarskiva på revieran, (jag har ju inte varit på någon av tilstälningarna men i fråga om metaforer får man fabulera)

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000