Author |
Topic  |
|
ninja
Member

2476 Posts |
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2007/08/01 : 20:39:08
|
Mycket läsvärt må jag säga, väldigt träffsäkert skrivet, speciellt om vissa nationer, till exempel en viss nation såg man aldrig ute på gatorna, inte heller såg man dom nånsin lämna campen.. vilket man vid den tiden tyckte var ganska underligt, men alla nationer har sin egen ROE (rules of engagement) Jag tror dock inte att det har gått riktigt lika långt i Irak än, där brottas dom snarare med andra problem i dagsläget.
|
Livet är för kort för mono |
 |
|
ninja
Member

2476 Posts |
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2007/08/03 : 14:55:19
|
Japp, var där under sommaren 2003, kontingenten innan kravallerna i Caglavica som omnämns i artiklarna. var även ner en kortare sväng under våren 2006, allting var sig likt på gott och ont..
FN-administrationen i "insatsländerna" blir ju inte bättre än människorna som tillsätter posterna, sen gör ju FN:s något trögrodda system inte saken lättare, dock vill jag ge en stor eloge till dom som lyckas i sitt värv trögheten till trots! |
Livet är för kort för mono |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2007/08/03 : 17:53:25
|
ingabritta A i full färd med att göra ett bra jobb igen om jag inte tyder den snabblästa texten fel..
Hon kan konsten att reda ut ekonomiskt "slarv" den kvinnan om det så är i Sverige eller kosovo.. Hon blir obehaglig för "en del" varhelst hon gör sitt jobb..
 |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mattiasa
Member

584 Posts |
Posted - 2007/08/07 : 19:09:25
|
Fruktansvärt att läsa. Har en bekant som fick jobb inom SIDA(&FN. Anställd av FN, men SIDA betalar lönen) för att åka till Banda Ache och bygga motorväg. En duktig kille som har lång erfarenhet att att leda stora och små projekt. efter ett år är han nu hemma, med magsår och sårad själ. Chefer med 200.000:- i månaden (FN är en egen stat. Deras "invånare" betalar ingen skatt) som bara väntar ut pensionen (efter fem år inom FN är du berättigad pension), så att de aldrig behöver jobba mer. Att komma till ett sådant sargat ställe som Banda Ache, inställd på att göra något gott, för att istället bli motarbetad av ett byråkratiskt, hierarkiskt FN-organ....
Jag säger bara...  |
 |
|
|
Topic  |
|