Som sagt, flyttar till Boston vid månadsskiftet. Har för tillfället en Edison 60 till mina JMLab 926:or vilket jag tycker fungerar bra. Skall dock inhandla en ny förstärkare i USA och jag funderar på vilken. 926:orna kan ibland bli ganska så detaljerade så en stärkare med lite varmare klang är att föredra. Helst integrerad, begagnad och inte över 10k SEK. Har ni några förslag på vad man bör kolla upp? Mcintosh och Audio Research är jag intresserad av. Något mer?
Edison 60 är omkopplingsbar till 120 volts nätspänning. Så för ljudets skull finns det ingen egentlig anledning att byta till någon av de nämnda märkena.
Edisonen strular en del -- sprakar ibland i högra kanalen, framförallt när den är kall -- så jag köper hellre en ny än kopplar om den. Har försökt laga den men utan framgång.
Om du ändå skall köpa en ny förstärkare som finns den möjligheten att köpa triodförstärkare även i USA. Det är vad jag rekomederar om du vill ha likvärdigt eller bättre ljud. Det finns massor av tips på internet utanför de stora butikerna.