Görs det fortfarande? Annars vilka av dom gamla godigarna var "bäst" ? Måste försöka få tag på nåt. Har kollat lite på en SONY med fjärr men dom är svåra att hitta begagande.... Några tips?
Hej creator, tyvärr känner jag inte till någon EQ av det slag du efterfrågar, men jag kan ge dig ett halvseriöst alternativ med glimten i ögat, den enda "EQ" med fjärrkontroll jag känner till är denna :
Detta är dock tyvärr mkt kostsamma prylar och jag skulle aldrig ha råd själv, som en bonus kan den dock göra mer än bara EQ'a om behoven skulle falla på :)
Den prylen som martinsson visade från TC kostar inte mera än vad vissa här betalar för ett slutsteg eller ett par högtalare. Det fina med den grejen är att man också får ett utmärkt bra reverb för surround och burken man kan koppla ihop med ett nätverk. Det betyder ju att några av oss skulle kunna gå ihop om ett sådant bara vi bygger upp ett nätverk.
Björn-Ola. Behöver bara nåt att kunna skära med på mina sämsta plattor så det blir lite mjukare att lyssna på, vill ha fjärr så jag slipper springa som en idiot =D
Gcs, haha ... Vore ju iofs klockrent att använda den i nätverk tillsammans haha .... Vet inte vad jag ska ha reverb till i stereon dock =)
Creator! Jag har alla dessa prylar som du skulle vilja ha. Ett analogt parametrisktfiter(från BSS)som går att köra varje kanal för sig eller också gangat. Jag har också ett digitalt prametriskt filter från TC electronik. De här filtren låter olika i en jämförelse och jag använder helst det analoga filtret när jag vill spela äldre vinyler. Men det här är ju ändå onödigt dyra grejor. Någon typ av parametrisktfilter är nog det som du ändå ska ha. Ett platåfilter med olika brytfrekvenser kan också vara bra. Jag har ett som har dom användbara frevenserna 150/250Hz och 3/6KHz.
quote:Björn-Ola. Behöver bara nåt att kunna skära med på mina sämsta plattor så det blir lite mjukare att lyssna på, vill ha fjärr så jag slipper springa som en idiot =D
Jag körde med en Behringer Ultracurve ett tag just av samma anledning. Den jobbar med den digitala signalen och jag använde den innan DA-omvandlingen och slapp den negativa påverkan en EQ kan ha på en analog signal.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"