| Author |
Topic  |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2002/12/06 : 17:35:01
|
Folk i hifins mest uttorkade landskap (Jönköping) har inte haft det lätt. I detta hifins ökenlandskap har man sett folk släpa sig omkring på gatorna, med desperat irrande blickar, sökande efter butiken som ska rädda deras törstiga själar. Man har t.o.m. sett folk krypande in till Elgiganten för att fingra på knapparna i dom plastlådor som skall föreställa ljudanläggningar, i ett försök att stilla dom värsta abstinensbesvären. Och när man har hört folk fråga efter kabelinbrännare i en affär för damunderkläder, så inser man att det gått så långt att folk ser hägringar.
Nu finns räddningen.
En oas har blommat upp.
Balance hembio och hifi.
Slår upp portarna Lördag 7/12.
Det är Lasse Andersson från Clou Cable som slutligen slagit näven i bordet och bestämt sig för att göra något åt saken.
Bland produkterna finns:. Copland Primare System Audio Monolite Acoustic Energy JMlab med mera (med mera är inget märke utan avser just med mera)
3 st lyssningsrum varav ett för hemmabio med projektor och filmduk, fast ingen popcornmaskin. Ett litet café finns dessutom för dom som behöver någon anledning att åka dit förutom hifi. Om det är Lasse som bakat bullarna vet jag dock inte.
Butiken ligger vid Viadukten.
 Glad Lasse i farten.
 Med så mycket blommor borde Lasse kunna ordna fina rabatter.
Hembio. Usch!
 Fast egentligen tycker jag det är rätt kul. Ett stort hembiorum med filmduk och Italienska Monolitehögtalare infällda i väggarna.
Och nu över till lite hifiporr:
 Ny elektronik från Copland. Men var tog rattarna vägen?
 Ihopkopplat med JM-lab 926 Lät inte alls så vasst som JM-lab brukar göra i utställningssammanhang.
 Nya värstingstativhögtalare från System Audio samt en golvare från AE.
Kopplade till elektronik från Primare:

Monolite-högtalare.
Och så över till hembio igen. För Lasse måste ju ha grejor att sälja också.
 Ett högtalarsystem från Acoustic Energy där förstärkarna sitter i subben. Den lilla lådan under DVD-spelaren på hyllan är en liten ljudprocessor som man kan köpa till om man behöver.
|
Edited by - Björn-Ola on 2002/12/07 12:45:45 |
|
|
Terminator
Moved on...

1124 Posts |
Posted - 2002/12/06 : 17:59:48
|
| Nu finns det alltså en vettigare sysselsättning när man är på väg söderut och tar en bensträckare i Jkpg än att åka in på Burger King. |
 |
|
|
VR-8
Member

420 Posts |
Posted - 2002/12/06 : 20:46:51
|
Säg åt Lasse att bjuda på sitt berömda kaffe så kan cafe't bredvid slå igen. |
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
|
 |
|
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 04:08:06
|
Vi får åka dit Joakim när vi har möjlighet.... måste ju hälsa på Lasse!! Lycka till Lasse om du läser detta!!  
När tar du in ett par Super Grand Utopia? Tänkte ju låna hem ett par några månader? 
|
 |
|
|
Tifosi
Member

425 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 13:34:44
|
| Var dit en sväng i förmiddags. Mycket trevligt ställe. Trevligt oxå att de har JMLab. Blir ju lite enklare då att hitta nått passande till mina Electra 926. Primare är väldigt intressanta. Välljudande och snygga. |
 |
|
|
VR-8
Member

420 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 14:02:08
|
quote:
 Ihopkopplat med JM-lab 926.Lät inte alls så vasst som JM-lab brukar göra i utställningssammanhang.
Kan kanske bero på bra matchning....... |
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
|
 |
|
|
Terminator
Moved on...

1124 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 22:20:37
|
| Jag kan inte låta bli att se att de har Loewe och ställer mig då frågan: Varför har alla "finbutiker" Loewe och väldigt sällan ex. Sony och Philips? Är det därför att priskonkurrensen är obefintlig på det märket eftersom det inte säljs via "stormarknader" eller är det för att Loewe är bäst? |
 |
|
|
Tifosi
Member

425 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 22:37:20
|
| De hade faktiskt Philips också. |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 10:33:36
|
Om Jönköping är Sahara är Ångermanland Nevada. Underlaget smakar bara annorlunda, lika tomt. Fast nu har ju ni fått er en oas 
Jag har 17 mil till närmaste hifibutik av klass. |
 |
|
|
Björn-Ola

7952 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 09:19:38
|
Flera har mejlat mig om var butiken ligger. Här är kartor:

|
 |
|
|
Björn-Ola

7952 Posts |
Posted - 2003/01/14 : 20:54:05
|
| Upp som en sol. |
 |
|
|
Tifosi
Member

425 Posts |
Posted - 2003/01/14 : 22:13:17
|
Jag fyller väl på lite här då. Under julledigheten var jag där flera gånger. Trevligt ställe och Lasse är mycket trevlig. Lånade hem ett Primare A30.2 för att se vad det kunde göra med mina Electror men det var ingen hit. Det lät myclet bättre där än hemma. Demosteget hade han nämligen sålt så jag fick hem ett sprillans nytt. Lät ganska jobbigt. Basen blev förmycket för mitt rum också. Sen lånade jag hem ett par högtalarkablar, Clou 310. Funkade ganska bra. Skall vid tillfälle låna hem lite bättre signalkablar också. Vill försöka lätta upp diskanten lite. Den känns lite påträngande ibland.
Jag lär nog titta förbi varje gång jag är i Jönköping. Det är ju alltid kul att titta lite och snacka lite skit.
|
 |
|
|
nalle
Member

686 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 01:09:53
|
Trevliga bilder, man blir ju sugen på en Smålandsutflykt. Är det någon som vet om det finns/är på gång med någon hemsida?
|
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 18:03:18
|
quote: Originally posted by Tank
Om Jönköping är Sahara är Ångermanland Nevada. Underlaget smakar bara annorlunda, lika tomt. Fast nu har ju ni fått er en oas 
Jag har 17 mil till närmaste hifibutik av klass.
Ha! Det klår man lätt ifall man som jag bor längst uppe i Ångermanland. I runda svängar 30 mil till RC i Ume. Övik har ju förstås Subas Audio, ska dit om någon vecka och kolla utbudet. Bara 25 mil dit...
Var i Styvmorsviolens frodiga landskap bor du?
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 17:38:29
|
| Sollefteå, och jag tänker på butiker i Östersund. |
 |