ett tips då Kent köp även deras gamla skiva agaetis byrjun men INTE skivan Von den sistnämnda är inte alls speciellt bra men agaetis är klockren =) den nyaste har jag inte hört ännu men den ska inhandlas snart den också
Håller med både Ekman och Kent här - Agaetis och även den nya () är riktigt bra album. Den nya är lite flummigare och monotonare och tog mig ett par fler lyssningar innan den riktigt fastnade.
Vet nån om det finns nån ordbok på internet för deras egna språk Hemländska? Å andra sidan vet jag inte om jag tycker det spelar någon roll :)
Agaetis byrjum har jag också. Den ska jag ta mig an idag! Fan vad underbart det är med musik. Köpte även Christian Kjellvander igår. Jag gillar VERKLIGEN det norrländska vemodet. Det är så mörkt och kallt...
Isländsk Radiohead?! Tänk Pyramid song från Amnesiac och gör en hel skiva i det stuket fast på Isländska. Och lite lugnare... Fast Jag tror Sigur kanske va före med det soundet. De har för övrigt gjort en av de vackraste musikvideor jag sett. Såg den för nåt år sedan på MTV. Ett gäng förståndshandikappade springer omkring och ser lyckliga ut. Förbannat fint helt enkelt!
() är den ballaste skivan hittils. Skivan består av vad jag kan höra en mening som upprepas med olika melodier. Jag framhåller låt nr. 6 som en av de bästa i år...
Isländsk Radiohead?! Tänk Pyramid song från Amnesiac och gör en hel skiva i det stuket fast på Isländska. Och lite lugnare... Fast Jag tror Sigur kanske va före med det soundet. De har för övrigt gjort en av de vackraste musikvideor jag sett. Såg den för nåt år sedan på MTV. Ett gäng förståndshandikappade springer omkring och ser lyckliga ut. Förbannat fint helt enkelt!
Hmm låter lite tungt, men gillar Björk i alla fall, något i den stilen ??
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
ok då triphop =) och jag tror nog radiohead och sigur har lånat en hel del ifrån varandra sigur var ju som sagt förband och världens bästa rockband radiohead för något år sedan =)
Radiohead har sagti någon interjuv att just Sigur Ros är en av deras största insperationskällor
quote:Originally posted by kentkreitler
Isländsk Radiohead?! Tänk Pyramid song från Amnesiac och gör en hel skiva i det stuket fast på Isländska. Och lite lugnare... Fast Jag tror Sigur kanske va före med det soundet.
Det finns en skiva där de spelar med nån som heter Hilmar Örn Hilmarsson eller nåt. Där ligger nog ett av de bästa spåren med Sigur Ros. Nån som hört den skivan?