HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Byglar på högtalare, utbytt mot You know what
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/08/26 :  23:25:42  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Bytte bygglarna bak på min högtalare, vanliga bleck, mot skalad enkla EKK 2.5 mm2, och nu kommer det att spottas på mig här, jag trodde själv att det inte skulle göra någon skillnad,. och jag har inte Blindtestat, det är det SISTA som skrivs om BT i den här tråden. Men i alla fall, det gjorde skillnad i basen, skillnad som inte är JÄTTEstor, men klart märkbar, djupare i frekvens, högre nivå, så jag måste kalibrera om systemet, nu vart det för mycket av det goda. Men, jag använder en digtal equalizer så jag måste bara mäta om, och förhoppningsvis kunna njuta av bättre definerad bas och annat gott.

Så, det kostar mindre än en tia att prova, det går ju bara åt runt 20 cm av en enkel 2.5 ledare, så prova är mitt råd. Sen kan ni prova köpeersättare om det billiga testet ger mersmak.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/08/27 :  07:43:37  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Elementärt min käre Watson! Det är därför våra högtalare levereras utan metallbleck mellan anslutningarna och det är därför alla Martin Logan t ex i butiken alltid spelar utan standardbleck. (trots att detta sitter standard på dem vid ankomst)

Om man låter kablarna anslutas till övre registren (vilket vi rekommenderar) kan man också behöva öka arean till basarna, beroende på vilken högtalarmodell det är.

Kul det där med att behöva justera om riggen

mvh
.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2007/08/27 07:44:22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000