HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Kopplingsplintar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/08 :  13:47:44  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Skulle behöva få tag i enpoliga vinklade kopplingsplintar. Med 5mm delning mellan benen. Någon som har sett till sådana?


"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/09/10 :  09:27:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Enplig plint med 5mm delning..... menar du enradig?
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/10 :  11:23:37  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Jag vet inte riktigt vad jag menade i mitt första inlägg. Så här är det, jag har ett kretskort (färdigt har ej gjort det själv) som behöver anslutningar för matningsspänning och högtalare. På kretskortet finns det plats för en komponent med två pinnar med 5mm delning, kanske ett flatstift för kabelskor eller en kopplingsplint. Jag vill helst ha en en vinklad kopplingsplint.

Blev det klarare? Kanske inte. Får skriva något bättre efter lunch.

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2007/09/10 :  11:32:43  Show Profile Send Zei a Private Message
Är det en sådan här du menar??



I så fall.. finns det på kjell.com


/Z

Signatur..
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/09/10 :  12:13:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
ELFA och Conrad har väl också sådana. Överallt alltså...
Smidigt!
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/10 :  12:31:03  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Ja det är väl nästan en sådan jag vill ha. Fast enpolig och vinklad då. Jag tar nog mitt kort i handen och går till elektronikbutiken i Nordostpassagen.

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/09/11 :  06:36:14  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Jag har sådana, Wago 256 (vinklad), byggbara med 5 eller 5.08 delning (samma plint). Mejla mig om du inte fixar detta på egen hand. Om du inte redan har kaddat något kort så rekommenderar jag dig att alltid ha minst två poler på varje plint efterson en enpolig blir lite vinglig.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2007/09/11 06:38:34
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/09/11 :  08:54:28  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Alternativt att du kör med vinklad stiftlist och kontakt för stiftlist.
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/16 :  12:56:09  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Tack för ideerna! Jag tror dock att jag är så tråkig att jag använder mig av lödbara flatstift och kabelskor istället. Verkar enkelt och bra.

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000