Hej.Någon som har en aning om var man kan få tag i en sådan i vårt avlånga land?Behöver en 100 K stereo,sitter som volympot i ett försteg. MVH Christian
Att finnas är bra.Annars hade man ju inte funnits.
Hej Mikael samt tack för tipset.Har också letat där o hittat RK27:an men den är tyvärr för liten fysiskt.Behöver RK37 eller RK40 då poten sitter lödd på ett kretskort som i sin tur sitter fäst i fronten(poten sitter som volymkontroll i ett ARC SP-9 försteg).Jag kan förvisso löda ett antal korta kablar upp till kortet men det vore ju trevligt att ha en passande pot. MVH Christian
Nej,RK40 tillverkas inte längre(benäms tydligen som "Black Beauty). Den är fysiskt sett större o ska tydligen vara snäppet bättre än Blue velvet.Den går att få tag i utomlands men har inte hittat den i Sverige.Det trista är att jag inte har kvar originalpoten till SP-9:an(tidigare ägaren demonterade den då den rasslade o har sen slarvat bort den).Hade den funnits kvar skulle man ha försökt att plocka isär den för renovering+ att jag hade haft originalbeteckningen kvar på poten. MVH Christian