Har för mig att Advance Acoustic har en docka med rör till Ipod... Kommer ej ihåg pris, men den är säkert bra mycket bättre än junket ute på stormarknaden...
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Jag funderade på det här för några år sedan men övergav hela idén och skaffade utrustning så jag kan streama musik från datorn istället. Till min huvudanläggning kör jag med Airport Express kopplad till en DA-omvandlare via en jittermumsare. Datorn styr jag via mobiltelefonen med blåtandkommunikation och ett program som heter Salling Clicker. Den gör det möjligt att använda mobiltelefonen som en fjärrkontroll som styr iTunes eller Windows Mediaplayer. Då får jag upp menyer på mobiltelefonen och kan där välja vilken musik jag vill spela ungefär som på en iPod. Det är helt enkelt en sneak-variant av Sonos musiksystem. Musiken rippade jag av en gång till i losslessformat. Jag upplevde helt enkelt att musiken jag rippat till iPoden inte riktigt höll en acceptabel ljudkvalitet för stereoanläggningen. I sovrummet har jag en Squeezebox som hänger på det trådlösa nätverk som Airport Express etablerat. Det fungerar utmärkt.
Så här ser det ut på min mobiltelefon när jag spelar musik via Airport Express. Skivomslaget lägger sig i bakgrunden på displayen. Läckert!
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"