HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 H/K AVR x000 stänger av sig själv
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HeRmAN
Starting Member

4 Posts

Posted - 2007/09/30 :  16:55:03  Show Profile Send HeRmAN a Private Message
Hej

Min Harman/Kardon AVR 2000 har fått för sig att den vill stänga av sig själv och den går att att få igång och jag är nu ute efter tips på vad det kan vara och hur man kan fixa detta själv.


Problem: När apparaten står i standby (lyser orange i knappen) och man slår på apparaten så att knappen växlar till grönt och allt tänds upp så tar det ca. 5s sedan återgår apparaten till ständbyläget igen. När den växlar läge så hör man även att ett reäl slår om.

Felet har troligen varit på G under en tid då den ibland har slagit av sig själv ca 5min efter att man slagit på den, men då har det räckt att slå på den igen så har det funkat.


Den gamla Harman/Kardon AVR x000 serien verkar ju vara behäftade med konstruktions/komponent problem som verkar drabba flera modeller i denna serie så jag undrar därför om det är fler än jag som haft detta eller snarlikt problem.
Den tappade minnet tidigare men det har jag fixat tack vare tips på nätet som jag kan dela med mig av om någon behöver.

Tips mottages tacksamt då ingen garanti finns och H/K verkar ta 2000:- bara för att lyfta på locket...

/HeRmAN
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000