| Author |
Topic  |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 15:11:52
|
Då får vi se när det blir och om det blir...
Blir vi för många så kanske det inte funkar??? |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 15:55:42
|
Det blir den 11/1, en lördag.
Problemet med Hifi-stället är ju att det inte finns något separat lyssningsrum och bara en soffa.
Märker vi att vi blir för många får vi göra en kupp. Några går in som hifi-forumare sedan droppar det in fler folk efterhand som upptäcker hur trevligt de andra har det och så helt plötsligt så är hela ligan samlad ändå 
/Jonas |
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 17:47:27
|
quote: Originally posted by kungpingvin
Det blir den 11/1, en lördag.
Problemet med Hifi-stället är ju att det inte finns något separat lyssningsrum och bara en soffa.
Märker vi att vi blir för många får vi göra en kupp. Några går in som hifi-forumare sedan droppar det in fler folk efterhand som upptäcker hur trevligt de andra har det och så helt plötsligt så är hela ligan samlad ändå 
/Jonas
Då måste jag avstå. Det blir väl fler träffar. Jag är på CES i Las Vegas då. Det får väl duga som alternativ |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
|
andar
Member

303 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 17:48:56
|
En liten fuling helt enkelt! Men det är en hård värld vi lever i och de flesta trix är väl tillåtna :o) Jag hänger också gärna på om det skulle passa in i planeringen. Ser i så fall fram emot en ytterst trevlig tillställning. |
GAIS är tillbaka!!! |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 17:56:16
|
Både jag och min Hififru kommer om inget dyker upp.'
Mikael |
www.selleri.de
|
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 20:30:28
|
En hifi-fru minsann. Good for you 
Jorma, hur kan du hävda att Las Vegas skulle vara ett bra alternativ. Förstår jag inte alls. Byta ut ett Göteborg med sitt sedvanliga blytäcke till himmel mot glitter och glamour i öknen. Köp med dig Wisdoms största hem vetja 
/Jonas |
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2002/12/19 : 23:10:27
|
Jorma, hur kan du hävda att Las Vegas skulle vara ett bra alternativ. Förstår jag inte alls. Byta ut ett Göteborg med sitt sedvanliga blytäcke till himmel mot glitter och glamour i öknen. Köp med dig Wisdoms största hem vetja 
/Jonas
Bra alternativ skrev jag inte. Det får duga. Wisdom får inte plats i bagaget och inte heller i mitt rum.
|
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
|
AKA
Trancelover

616 Posts |
Posted - 2002/12/26 : 12:58:35
|
Detta låter intressant.
Tur att ingen ringde till Ljudkällarn och frågade dem om det var ok att vi kom dit! |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/06 : 14:03:40
|
Jaha go' vänner, det börjar dra ihop sig till ett litet besök till Hifi-stället.
Vad jag skulle vilja ha av er nu är förslag på utrustning ni skulle vilja lyssna på. För att det ska kännas bättre att gå dit så skulle jag vilja ha förslag på prylar ni är köpsugna på, trots allt ska vi till en affär...
Så fram med lite förslag nu...
/Jonas |
 |
|
|
Pac
200.000-klubben

22016 Posts |
Posted - 2003/01/06 : 14:36:34
|
Sonus Faber är ju inte fel och jag har för mig att han har ett par Cremonor. Eller varför inte se om han har ett par riktigt rejäla AE som vi kan para med hans stora Vincent block och vincent's rör-CD Tja som ett förslag bara...
Vänligen, P
P.S vet han att vi kommer??
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts |
Posted - 2003/01/06 : 16:05:55
|
Håller med PAC, vincentblocken skulle vara väldigt intressant att lyssna på  |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/06 : 20:01:01
|
Ja, han vet att vi kommer. Som jag skrev ovan i tråden är det lite svårt att säga hur positiv han är till det, därför vill jag för min egen, och för oss allas skull, göra det till något seriöst där vi faktiskt har ett genuint intresse för produkterna som vi vill ska demas.
Jag ska ta kontakt med honom nu i veckan för att höra vilken tid vi är välkomna och lite vad för prylar vi vill lyssna på.
Sortimentet består tex av högtalare från Dynaudio, Von Schweikert, Definitive Technology, Monitor Audio och Sonus Faber. Elektronik finns från tunga japaner, Vincent, rörhäckar, Plinius, Audio Analogue, Cairn etc. Det finns alltså en del att välja på.
/Jonas - som vill ha fler förslag |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/01/06 : 21:26:55
|
Cairn Fog2 med uppsampling var väl ett givet kort?
Själv har jag aldrig direkt lyssnat till Dynaudio... men det verkar vara en populär talare hos många... så det skulle kunna vara intessant.
jag är förövrigt intresserad av hifibänk... men de lär väl inte spela ngn roll om det är den som det står uppställt på ;-)
\\K-man |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/06 : 22:07:03
|
Cairn är definitivt given, i mitt fall är det förstärkaren som hägrar även om den ligger över min egentliga budget - antar att det är för sådana tillfällen som det finns avbetalning 
Vem vet - kanske kan vi få oss en demo av olika bänkars inverkan på ljudet, hade ju varit intressant att göra en jämförelse mellan ett par olika...
/Jonas |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 14:32:10
|
Då förslagen inte direkt har haglat in ser listan ut som följande just nu.
Förstärkeri - Vincent monoblock och Cairn integrerad cd - vincent rör och cairn med uppsamplare högtalare - sf cremona, kanske något mer budgetalternativ? gärna en bänk eller två att ställa prylarna på, någon som är sugen på några särskilda kablar?
/Jonas |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 15:01:02
|
Kungpingvin,
Dynaudio är väl billigare (eller cyklar jag helt fel?) och de skulle jag vilja lyssna på.... då jag inte har ngn som helst koll på deras serier så får jag väl beskriva vad som skulle kunna vara intressant så kanske Anders har "rätt" modellförslag. Golvare och prisklass typ 30-40' ...borde väl finnas i Dynaudio?
Har vi kommit fram till ngn tidpunkt ännu?
\\K-man |
Edited by - K-man on 2003/01/08 15:25:26 |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 15:17:20
|
quote: Originally posted by K-man
Kungpingvin,
Dynaudio är väl billigare (eller cyklar jag helt fel?) och de skulle jag vilja lyssna på.... då jag inte har ngn som helst koll på deras serier så får jag väl beskriva vad som skulle kunna vara intressant så kanske Anders har "rätt" modellförslag. Golvare och prisklass typ 20-30' ...borde väl finnas i Dynaudio?
Har vi kommit fram till ngn tidpunkt ännu?
\\K-man
Är också intresserad av tidpunkt. Kan förmodligen komma. MvhKristofer |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 15:34:02
|
Tjena gubbs!
Har slutligen pratat med Anders igen och det ser ut som följande. Tiden var så tidig som möjligt, butiken öppnar halv elva så han tyckte om vi kommer vid elva så blir det alldeles utmärkt. Säg att vi möts där vid kvart i elva, elva, så blir det nog kalas.
Vad ska vi då lyssna på då? Då han precis har haft en större utförsäljning så har han inte allt inne, tex Cairn Fog2, Vincents rörcd och lite sånt. Däremot så vill han fresta oss med en del annat.
Pink Triangle - cd och förstärkare, enda uppsättningen i Sverige  Vincentblock Cairn integrerad
Sedan sa han att det trots utförsäljningen finns mycket skojigt/intressant kvar att lyssna på så resten löser vi på plats. Högtalare löser sig på vägen. Han frågade hur många vi blir och jag svarade mellan fyra och åtta varpå han sa "harrejävlar, ah ja, det löser sig"  Kan vi inte ta någon sort "handuppräckning" på vilka som kommer så att vi löser det här snyggt.
Sammanfattningsvis lördag kl 10.45 på Hifi-stället i Göteborg
/Jonas |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 15:57:48
|
Handen uppsträckt!
Jag kommerrrrr!!!
Skall bli kalaskul!! Suvve!
10.45 i backen!!
\\K-man |
 |
|
|
Yve
Member

88 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 16:13:25
|
| Jag hänger på! |
MVH Yve
Knowledge comes, but wisdom lingers ... --Alfred, Lord Tennyson |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 17:32:01
|
Tjena gubbs!
Har slutligen pratat med Anders igen och det ser ut som följande. Tiden var så tidig som möjligt, butiken öppnar halv elva så han tyckte om vi kommer vid elva så blir det alldeles utmärkt. Säg att vi möts där vid kvart i elva, elva, så blir det nog kalas.
Vad ska vi då lyssna på då? Då han precis har haft en större utförsäljning så har han inte allt inne, tex Cairn Fog2, Vincents rörcd och lite sånt. Däremot så vill han fresta oss med en del annat.
Pink Triangle - cd och förstärkare, enda uppsättningen i Sverige  Vincentblock Cairn integrerad
Sedan sa han att det trots utförsäljningen finns mycket skojigt/intressant kvar att lyssna på så resten löser vi på plats. Högtalare löser sig på vägen. Han frågade hur många vi blir och jag svarade mellan fyra och åtta varpå han sa "harrejävlar, ah ja, det löser sig"  Kan vi inte ta någon sort "handuppräckning" på vilka som kommer så att vi löser det här snyggt.
Sammanfattningsvis lördag kl 10.45 på Hifi-stället i Göteborg
/Jonas
Kan tyvärr inte så dags. Mvh Kristofer |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 21:12:37
|
Tyvärr så kommer min son den dagen han ville det hellre än att ta det nästa helg som han skulle komma jag vet ej exakt vilken tid han kommer så det är inte säkert att jag vi kan komma plus att det blir väl lite många om både jag min fru och min son kommer
MVH
Mikael |
www.selleri.de
|
 |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 21:14:05
|
Kan inte heller så tidigt :/ //christoffer |
 |
|
|
Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 00:46:21
|
Skulle vara himla kul att titta förbi! Ska försöka masa mig upp, ska på fest imorgon så det kan vara lite svårt så tidigt bara |
Optimist. punkt slut. |
 |
|
|
Karl Banan
Member

165 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 10:03:49
|
Om ingenting skiter sig (dvs försovning) så dyker jag upp...
K.B. |
...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please... |
 |
|
Topic  |
|