HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Träffar Gbg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2002/12/19 :  15:11:52  Show Profile Send ayayay a Private Message
Då får vi se när det blir och om det blir...

Blir vi för många så kanske det inte funkar???

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/12/19 :  15:55:42  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Det blir den 11/1, en lördag.

Problemet med Hifi-stället är ju att det inte finns något separat lyssningsrum och bara en soffa.

Märker vi att vi blir för många får vi göra en kupp. Några går in som hifi-forumare sedan droppar det in fler folk efterhand som upptäcker hur trevligt de andra har det och så helt plötsligt så är hela ligan samlad ändå

/Jonas
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/12/19 :  17:47:27  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by kungpingvin

Det blir den 11/1, en lördag.

Problemet med Hifi-stället är ju att det inte finns något separat lyssningsrum och bara en soffa.

Märker vi att vi blir för många får vi göra en kupp. Några går in som hifi-forumare sedan droppar det in fler folk efterhand som upptäcker hur trevligt de andra har det och så helt plötsligt så är hela ligan samlad ändå

/Jonas

Då måste jag avstå. Det blir väl fler träffar.
Jag är på CES i Las Vegas då. Det får väl duga som alternativ

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2002/12/19 :  17:48:56  Show Profile Send andar a Private Message
En liten fuling helt enkelt! Men det är en hård värld vi lever i och de flesta trix är väl tillåtna :o)
Jag hänger också gärna på om det skulle passa in i planeringen. Ser i så fall fram emot en ytterst trevlig tillställning.

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/12/19 :  17:56:16  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Både jag och min Hififru kommer om inget dyker upp.'

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/12/19 :  20:30:28  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
En hifi-fru minsann. Good for you

Jorma, hur kan du hävda att Las Vegas skulle vara ett bra alternativ. Förstår jag inte alls. Byta ut ett Göteborg med sitt sedvanliga blytäcke till himmel mot glitter och glamour i öknen. Köp med dig Wisdoms största hem vetja

/Jonas
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/12/19 :  23:10:27  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Jorma, hur kan du hävda att Las Vegas skulle vara ett bra alternativ. Förstår jag inte alls. Byta ut ett Göteborg med sitt sedvanliga blytäcke till himmel mot glitter och glamour i öknen. Köp med dig Wisdoms största hem vetja

/Jonas

Bra alternativ skrev jag inte. Det får duga.
Wisdom får inte plats i bagaget och inte heller i mitt rum.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/12/26 :  12:58:35  Show Profile Send AKA a Private Message
Detta låter intressant.

Tur att ingen ringde till Ljudkällarn och frågade dem om det var ok att vi kom dit!
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/01/06 :  14:03:40  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Jaha go' vänner, det börjar dra ihop sig till ett litet besök till Hifi-stället.

Vad jag skulle vilja ha av er nu är förslag på utrustning ni skulle vilja lyssna på. För att det ska kännas bättre att gå dit så skulle jag vilja ha förslag på prylar ni är köpsugna på, trots allt ska vi till en affär...

Så fram med lite förslag nu...

/Jonas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22016 Posts

Posted - 2003/01/06 :  14:36:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Sonus Faber är ju inte fel och jag har för mig att han har ett par Cremonor. Eller varför inte se om han har ett par riktigt rejäla AE som vi kan para med hans stora Vincent block och vincent's rör-CD Tja som ett förslag bara...

Vänligen, P

P.S vet han att vi kommer??

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/01/06 :  16:05:55  Show Profile Send escape a Private Message
Håller med PAC, vincentblocken skulle vara väldigt intressant att lyssna på
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/01/06 :  20:01:01  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Ja, han vet att vi kommer. Som jag skrev ovan i tråden är det lite svårt att säga hur positiv han är till det, därför vill jag för min egen, och för oss allas skull, göra det till något seriöst där vi faktiskt har ett genuint intresse för produkterna som vi vill ska demas.

Jag ska ta kontakt med honom nu i veckan för att höra vilken tid vi är välkomna och lite vad för prylar vi vill lyssna på.

Sortimentet består tex av högtalare från Dynaudio, Von Schweikert, Definitive Technology, Monitor Audio och Sonus Faber. Elektronik finns från tunga japaner, Vincent, rörhäckar, Plinius, Audio Analogue, Cairn etc. Det finns alltså en del att välja på.

/Jonas - som vill ha fler förslag
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/01/06 :  21:26:55  Show Profile Send K-man a Private Message
Cairn Fog2 med uppsampling var väl ett givet kort?

Själv har jag aldrig direkt lyssnat till Dynaudio... men det verkar vara en populär talare hos många... så det skulle kunna vara intessant.

jag är förövrigt intresserad av hifibänk... men de lär väl inte spela ngn roll om det är den som det står uppställt på ;-)

\\K-man
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/01/06 :  22:07:03  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Cairn är definitivt given, i mitt fall är det förstärkaren som hägrar även om den ligger över min egentliga budget - antar att det är för sådana tillfällen som det finns avbetalning

Vem vet - kanske kan vi få oss en demo av olika bänkars inverkan på ljudet, hade ju varit intressant att göra en jämförelse mellan ett par olika...

/Jonas
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/01/08 :  14:32:10  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Då förslagen inte direkt har haglat in ser listan ut som följande just nu.

Förstärkeri - Vincent monoblock och Cairn integrerad
cd - vincent rör och cairn med uppsamplare
högtalare - sf cremona, kanske något mer budgetalternativ?
gärna en bänk eller två att ställa prylarna på,
någon som är sugen på några särskilda kablar?

/Jonas
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/01/08 :  15:01:02  Show Profile Send K-man a Private Message
Kungpingvin,

Dynaudio är väl billigare (eller cyklar jag helt fel?) och de skulle jag vilja lyssna på.... då jag inte har ngn som helst koll på deras serier så får jag väl beskriva vad som skulle kunna vara intressant så kanske Anders har "rätt" modellförslag. Golvare och prisklass typ 30-40' ...borde väl finnas i Dynaudio?

Har vi kommit fram till ngn tidpunkt ännu?

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/01/08 15:25:26
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/01/08 :  15:17:20  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by K-man

Kungpingvin,

Dynaudio är väl billigare (eller cyklar jag helt fel?) och de skulle jag vilja lyssna på.... då jag inte har ngn som helst koll på deras serier så får jag väl beskriva vad som skulle kunna vara intressant så kanske Anders har "rätt" modellförslag. Golvare och prisklass typ 20-30' ...borde väl finnas i Dynaudio?

Har vi kommit fram till ngn tidpunkt ännu?

\\K-man

Är också intresserad av tidpunkt. Kan förmodligen komma. MvhKristofer
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/01/09 :  15:34:02  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Tjena gubbs!

Har slutligen pratat med Anders igen och det ser ut som följande. Tiden var så tidig som möjligt, butiken öppnar halv elva så han tyckte om vi kommer vid elva så blir det alldeles utmärkt. Säg att vi möts där vid kvart i elva, elva, så blir det nog kalas.

Vad ska vi då lyssna på då? Då han precis har haft en större utförsäljning så har han inte allt inne, tex Cairn Fog2, Vincents rörcd och lite sånt. Däremot så vill han fresta oss med en del annat.

Pink Triangle - cd och förstärkare, enda uppsättningen i Sverige
Vincentblock
Cairn integrerad

Sedan sa han att det trots utförsäljningen finns mycket skojigt/intressant kvar att lyssna på så resten löser vi på plats. Högtalare löser sig på vägen.
Han frågade hur många vi blir och jag svarade mellan fyra och åtta varpå han sa "harrejävlar, ah ja, det löser sig"
Kan vi inte ta någon sort "handuppräckning" på vilka som kommer så att vi löser det här snyggt.

Sammanfattningsvis
lördag kl 10.45 på Hifi-stället i Göteborg

/Jonas
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/01/09 :  15:57:48  Show Profile Send K-man a Private Message
Handen uppsträckt!

Jag kommerrrrr!!!

Skall bli kalaskul!! Suvve!

10.45 i backen!!

\\K-man
Go to Top of Page

Yve
Member

88 Posts

Posted - 2003/01/09 :  16:13:25  Show Profile Send Yve a Private Message
Jag hänger på!

MVH
Yve

Knowledge comes, but wisdom lingers ... --Alfred, Lord Tennyson
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/01/09 :  17:32:01  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:

Tjena gubbs!

Har slutligen pratat med Anders igen och det ser ut som följande. Tiden var så tidig som möjligt, butiken öppnar halv elva så han tyckte om vi kommer vid elva så blir det alldeles utmärkt. Säg att vi möts där vid kvart i elva, elva, så blir det nog kalas.

Vad ska vi då lyssna på då? Då han precis har haft en större utförsäljning så har han inte allt inne, tex Cairn Fog2, Vincents rörcd och lite sånt. Däremot så vill han fresta oss med en del annat.

Pink Triangle - cd och förstärkare, enda uppsättningen i Sverige
Vincentblock
Cairn integrerad

Sedan sa han att det trots utförsäljningen finns mycket skojigt/intressant kvar att lyssna på så resten löser vi på plats. Högtalare löser sig på vägen.
Han frågade hur många vi blir och jag svarade mellan fyra och åtta varpå han sa "harrejävlar, ah ja, det löser sig"
Kan vi inte ta någon sort "handuppräckning" på vilka som kommer så att vi löser det här snyggt.

Sammanfattningsvis
lördag kl 10.45 på Hifi-stället i Göteborg

/Jonas

Kan tyvärr inte så dags. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/09 :  21:12:37  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Tyvärr så kommer min son den dagen han ville det hellre än att ta det nästa helg som han skulle komma jag vet ej exakt vilken tid han kommer så det är inte säkert att jag vi kan komma plus att det blir väl lite många om både jag min fru och min son kommer

MVH

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/01/09 :  21:14:05  Show Profile Send escape a Private Message
Kan inte heller så tidigt :/
//christoffer
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2003/01/10 :  00:46:21  Show Profile Send Björn N a Private Message
Skulle vara himla kul att titta förbi! Ska försöka masa mig upp, ska på fest imorgon så det kan vara lite svårt så tidigt bara

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Karl Banan
Member

165 Posts

Posted - 2003/01/10 :  10:03:49  Show Profile Send Karl Banan a Private Message
Om ingenting skiter sig (dvs försovning) så dyker jag upp...

K.B.

...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please...
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000