Kollar på den skog av kablar och alla av- och pålödningar. Kan man ta ut den nedre baspanelen genom att lirka ut den framifrån. Dvs. löda loss baspanelens kablar/HT, låta diskantpanelens sitta kvar, vrida baspanelen lite med/motsols och luta den med överkanten mot sig, lyfta ut den ur bottenplattan? Eller måste jag jamsa med en miljon kablar och ta ut alla panelerna?
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Mittpanelerna kan man ta ur utan att ta bort några andra men sladdarna kan vara lite i vägen. Om du provar kommer du att få säkert svar men jag tror att det kan gå med sladdarna kvar i översta mittpanelen och går inte det så får du väl lossa sladdarna.
OK. Klar! Helt sanslöst, jag klarade det. Tack till alla här som hjälpt mig (se en äldre tråd). Jag letar upp den tråden och skriven in mina resultat. Hittade ett sätt att få loss den nedersta panelen med minimum arbete. Tror jag...här är länken: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=62609&whichpage=1
Det blev inte helt lyckat kan jag säga.
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket