Hejsan! Jag har surfat runt på jakt efter ett 2.1-system. Fastnat lite för denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=151983 Min undran är om jag kan koppla ihop det med min receiver (sony str-de225) På baksidan finns ingen sub-utgång, men den har "mix audio out" o består av en vanlig rca-utgång. Går alla frekvenser ut där så att man skulle behöva ett externt filter isf? Jag tror ni förstår vad jag funderar på :) Tacksam för svar! /Andreas
Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....
Hittade manualen till receivern och där står att om man ska koppla in en aktiv sub så ska de kopplas dit det står "mix audio out". På svenska står det "mixningsutgången". Då vet jag att det ska funka som jag tänkt. Men jag undrar fortf varför det heter mixningsutgång? Gissa gärna om du inte vet! tacksam för svar
Nähe var ingen här som hade en aning?!. Då får jag väl åter igen svara själv. Mix out står det för att basen går ut där oavsett vilken kanal basen återfinns i. Hade det tex varit ett 5.1-ljud med dedikerad kanal för basen hade det stått sub-ut eller liknande. Då fick ni veta det ni 60 st som kollat men inte visste eller orka svara ;) Ha det bra! /Andreas