När jag jobbar hela helger brukar jag köra till Kvibergs marknad med "mina" pojkar. Tyvärr blir det alldeles för många helger som ligger en vecka från löning.
Hur som helst så var jag där i helgen och hittade en hel del kuliga prylar som jag inte kunde köpa pga tidigare nämnda anledning.
Bland de roligare sakerna jag såg fanns bland annat en hel hoper gamla Akai receivers, en Pioneer A-66 i bra skick för en 5-hundring, ett par gamla Sony receivers var av en såg ut att vara i "near Mint Cond" för 500:- (tror den hette str-7025), en del gamla Marantz stärkare och tuners av enklare modeller plus en del gamla högtalare i varierande skick.
Som stor älskare av gammal HiFi (främst designen på 70-talet) är det kul att vandra omkring och kolla på sakerna även om det sällan handlar om gammal "High End".
Risken är att om jag har med mig pengar när jag går omkring där så kommer jag antagligen att köpa en massa gamla prylar med motiveringen "en sådan hade jag i slutet på 70-talet och den stärkaren/tunern/receivern/högtalaren var ju så snygg/bra", och sen får man en åthutning av huskorset som har en helt annan syn på det här med "fynd".
Någon annan som får lust att köpa gamla saker på loppis?
jaaaa. det e ofta man lyckas hitta grejor man skulle velat ha men samtidigt så är det roligare å spara pengarna å köpa något man hellre vill ha som e lite dyrare. Jag brukar kolla blocket varje dag och drömma om alla grejor man skulle vilja ha. Det är skönt och drömma också
quote: Tuner får jag alltid en "vill ha" faktor på loppisar. Kostar inget men är riktigt bra de äldre iaf.
Jag vet precis vad du menar... Jag har försökt förklara för sambon ett flertal ggr att många äldre tuners är VACKRA, enda reaktionen från hennes sida är en "sjumilablick". Oftast tar jag det som ett OK så det har vandrat ett antal tuners genom huset bara för att säljas efter ett tag igen (oftast med förlust).