Någon som vet hur man får tag i en show som gick på tv1 eller tv2 i början på 90-talet ? Gästartister var Moss Allison och John Lee Hooker. Showen hette "Van the man" och startade med en bild på en simmande svan. Jag har redan spelat in det då det gick på VHS men tyvärr är min videospelare trasig och kvalitén på inspelningen är dålig (mono). Vilken tips som helst är välkommen !!! helst önskar jag en dvd men kan också leva med en VHS som kommer att kräva en ny investering i en videospelare men showen är värd den extra investeringen. Showen är enorm inte minst pga Georgie Fame och hans Blue Flames insatser.
Som sagt, är denna konsert underbar och jag söker den överallt utan som helst resultat. Det är konstigt för SVT har visat den.... Vi får njuta tills vidare av dubbla dvdn i Montreux som är bra men inte så bra som den ovan.
Hej ! Har en hel del med Van Morrison däribland konserten Du efterlyser. Har dock inte med slutet med Mose Alison och John Lee (Bandet tog slut ! Annars är det bra bild och Stereoljud. Kan lätt bränna en DVD till självkostnad (ca 10:- + porto) Intresserad ? mvh Kjell N