Jag har en Benq T221WA skärm som nu börjat tjuta på ett jobbigt sätt. Tänkte öppna upp den och se om det gick att hitta felet. Detta var dock lättare sagt än gjort. Kommer helt enkelt inte på hur man får upp den (Utan våld då.).
Är någon kunnig på sådant här eller vet nån site där man kan hitta information så vore jag innerligt tacksam för svar!
Jo, det verkar vara agget (internt) som tjuter. Det enda jag hittar i skurvväg är hålen för väggmontering på baksidan. Kan inte hitta några snäpplåsningar heller. Inte kan det väl vara så jävligt så de limmar ihop eländet?
Kan ev sitta ett par skruvar på baksidan, kolla hörnen kan sitta dolt bakom gummipluppar. Börja med att skruva bort foten, kan ev sitta en skruv bakom.
Bakstycket sitter fast med snäppfästen, bara att ta en lämplig plastbit (fila till en tanborste) och bänd upp. Arbeta längs skåran mellan front och bakstycke.
Dom flesta skärmar som tjuter är det inte så mycket man kan göra åt, kan vara allt från nätdel, inverterdel eller panelen i sig.