Har den senaste 2 veckorna fått en problem med min skivspelare, motorn för en satans massa väsen och vibrerar som fasen. Man märker direkt på musik att det låter sämre, så själva verket ÄR väldigt viktigt Tyvärr så fick Sanoj komma förbi och höra skiten. Men jag fått svar från VPI i usa att jag ska: "You might also want to change the capacitor on the motor which is a .22 microfarad 1000V type. When the capacitor goes the motor begins to vibrate. You can experiment with lower values to make the motor run quieter." Så vart finns det ett bra ställe att köpa över nätet?
Hej nin, inte roligt att höra. Ett standardfel på VPI är att trissan ibland halkar ner något vilket får den att både låta och vibrera. Prova och se så att det inte är där det glappar.
Låt mig få veta hur det går, kan ju vara intressant att veta om det skulle hända här också.
Tjena Pipes! Enligt Mike på VPI så ska ja först ta några droppar olja för det låter som det skärvar, och det kan kanske räcka för att få bort vibrationerna. Smällar man få ta...