Det är väl kul att få meddela vad för roliga upptäckter man gjort under året, oavsett vilket år de släpptes? Det är fritt fram att skapa en "bästa skivor jag köpt släppta 2007"-tråd om man trivs bättre med det (det skulle inte förvåna mig om det redan finns en).
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Ayn: Du har helt rätt! Ska kolla om det finns, annars kanske det blir jag som startar en...
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Lätt! Ni som läst mina inlägg här på Musik anar svaret: Jennie Abrahamson "Lights"! Bästa jag hört på 2 år! Bör kollas om man gillar Innocence Mission, Sophie Zelmani, Rosie Thomas, Mindy Smith! Vemodig nattsingersongwriterpop...!