Kanske ligger denna i fel tråd, men jag är desperat. Har en S.A.T Amplifix som jag använder som rent slutsteg. Kör denna i Surround Processor mode med andra ord. Problemet är att jag idag gjorde lite fint i stereobänken och kopplade då ur Aplifixen, bytte plats på denna och kopplade in den igen. Då blir denna nollstäld och jag skulle då ställa denna i "slutstegsläge" igen, men just det har ju inte kvar fjärrkontrollen som jag sålde ihop med min cd-fix för ett par veckor sedan. Enligt manualen måste man ha fjärrkonrollen. Nu vet jag inte vad jag skall göra!? Någon som har ett bra tips kan man verkligen inte ställa denna förstärkare i surround processor mode utan fjärrkontrollen?
levereras inte bladelius ibland med en one-for-all fjärris. då är det bara att ta en universal med en kod som du säker kan få av sladd så har du även i framtiden.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Tack för alla tips! Verkligen schysst av er. Tänkte att jag skall sticka bort till Ljudcenter i Halmstad imorgon och kolla efter en programmeringsbar fjärrkontroll. Sedan kanske jag kan koda in någon av eran fjärrkontrolls kod till denna så att jag har den i framtiden med. Meddelar hur det går.
Jag har köpt en universalkontroll nu och jag skulle behöva hjälp av någon som har en fjärr till amplifixen och lägga över kommandot på min universal. Kan någon ringa mig på nummer 0707536908 så är jag jättetacksam.
jag ska in till halmstad på fredag och snurra på dagen du skulle kunna få låna min fjärr ett tag å fixa med koderna om du vill. Jag använder den inte just nu
Så otroligt schysst! Jag jobbar mitt inne i centrum så jag kan möta upp dig var som helst i centrum på fredag. Vilken tid tror du att du är inne i city?
Dwain: Är det ok om jag lånar fjärren över helgen? Är inte hemma på hela fredagen då vi har personalfest direkt efter jobbet. När är du inne i Halmstad nästa gång?
ingen fara du kan låna den tills du e klar. jag har redan satt min amplifix i slutstegs läge så jag klarar mig Om det inte blir något strömavbrott Ne men låna du den över helgen. Jag bor typ 20min utanför halmstad så jag kan ju bara komma in nån gång å hämta den
Grymmt schysst Dwaine! :) När du kommer in biblioteket är det bara att fråga i receptionen efter Johan Beyer eller ringa 0707-536908 så kommer jag dit på stört. Självklart kan jag även möta upp någon annanstans i stan om det skulle passa bättre.
Dwain det fungerade perfekt! Toppen! Nu skall min syster skicka up en programmerbar fjärkontroll från Lund så skall jag lägga över funktionen på den så man har den i reserv så att säga. Än en gång, tusen tack för lånet!