gelgamesh
Starting Member
14 Posts |
Posted - 2007/12/10 : 19:10:34
|
Tjenare!
Sedan igår är jag ägare till ett par gamla KEF 105. Det är lite att pilla med, men dem fungerar dock med vissa oönskade moddningar. Det sitter diskanter från Philips då historien inneburit något defekt på orginalen. Men låter gör det. Och himmel vad mycket bättre dem låter än vad jag förväntade mig. Blir nog en del pill med placering och annat men skam den som ger sig.
Hursomhelst. Vad jag behöver är ett snabbt tips från någon som kan modellen. Saken är den att jag tänkte praktisera bi-wiring bara för att "jag kan" tänkte jag. Dem är ju byggda med separata lådor och filtret sitter i mellanregisterlådan. Där sitter även terminalerna. Sedan går det ut två sladdar som man skall koppla till baslådan under. Och här vaknar mina misstankar..
-Sitter det filtergrejer i baslådan eller kräver basen att bli kopplad till deln.filtret i mellanregisterlådan?
Jag kanske gör mig lite dummare än vad jag är nu, det är väl bara att skruva isär och kolla men jag tänkte ändå höra mig för lite om modellen, så skriv gärna lite kul, ni som ev. vet en massa om modellen.
Tack på förhand. |
Mvh Michael Heimbrand |
Edited by - gelgamesh on 2007/12/18 00:11:29 |
|