Har en tid suttit i byggtankar. Projektet som avses är ett par små högtalare att ha vi datorn då jag oftast lyssnar på musik där. Det slog mig att man kanske kunde bygga ett par små nålhögtalare eller liknande med så kallade "fullrange"- element. Jag är absolut inte på jakt efter några "taklyftare" utan bara ett par små högtalare med bra ljud. Vad tror ni om detta?
Jag tolkar tystnaden som om detta var en dålig idé. Någon som har tips på någon annan högtalare (både DIY och fabriksbyggd) som kan användas vid datorn? Tips på förstärkare är också hjärtligt välkomna.
Absolut ingen dålig ide, men kanske skulle tråden ligga under DIY?
Vill du ha förslag på "nålar" så har det byggts en del sådana bland medlemmarna, jag har själv bara provat Zigmatornet i "nålformat", detta tillsammans med Fostex FE-103Z. Nackdelen med dessa är kanske höjden som är 150 cm, detta kanske kan kompenseras av att djupet och bredden är 12 x 15 cm. Är du intresserad av Zigmatorn kan jag maila en ritning till dig, de har även använts (av andra) tillsammans med billiga bilhögtalare med gott resultat.