Jag undrar om ni alla har den lilla böjelsen att titta innuti era apparater. Ex vis följande lilla överläggelse med sig själv när man fått en ny apparat " humm jag ska nog inte öppna nu" men sedemera så blir det alltid så och man beundrar innanmätet.
Jag ska försöka att fota innanmätet på ngra av apparaterna och det vore kul om ni med samma glädje som ni har skickat in bilder på era anläggningar utifrån så vore det kul med snygga inne i reportage. gärna DIY
Ohh, det är det bästa med en ny apparat, jag brukar alltid lyfta på locket, dessutom innan jag provlyssnar. Och det LUKTAR så gott med ny elektronik också. Men det är väl hälsofarligt flamskyddsmedel...
I testerna jag skriver till Musik och Ljudteknik fotograferar jag alltid innehållet från alla möjliga vinklar och avstånd. Ibland har det dock blivit lite suddigt i tryck. Synd att det bara är svartvitt tryck. Färgtryck är mycket dyrare. I kommande test av Miller & Kreisels högtalare finns det även bilder på delningsfriltret och inuti högtalarlådan.
Hur låter NLE låter den bra? Vilka egenskaper prioriterar den? rytm perspektiv, varmt, kallt, spelar den så att man sitter i givakt eller är den avslappnad ?? Många frågor men jag har funderat på att köpa och bygga in i skivspelaren. En apparat mindre
Jag är mycket nöjd med den, den gör sitt jobb utan krumbukter. Klart mycket bättre än de jag haft förut (hembyggen). Ett stort plus är att du kan anpassa den till "alla" PU:er.
En av skribenterna i Norska Audio hade den som det näst bästa köp man kan göra. Det är bara NLE11/12 som är bättre och det var innan NLE19 fanns