Det här att beskriva ljud tänker jag inte försöka mig på men efter att ha haft dessa högtalare hemma i ca 1 månad så förstår man vad high end är för något! Då jag tidigare använt elektrostater så var jag lite orolig för att diskanten skulle bli ett problem (allergisk mot vass sådan)men jag hade inget att oroa mig för. Det lät alldeles utmärkt,mycket mer detaljer än Martin Logan eller i alla fall mycket tydligare. Mellanregistret och basarna spelade sömmlöst och med mkt bra dynamik och kontroll samt otrolig kraft. Lådorna var otroligt imponerande, absolut tysta,knacktestet resulterade nästan i krossad knoge. Finnishen var fantastisk. Ljudbilden var inte lika stor som med Martin Logan men man fick istället en mycket mer detaljerad och exakt ljudbild. En helt fantastisk högtalare! Kringutrustningen var Advantage S1 och S250. Tack så mycket Björn W som gjorde detta möjligt
Det är en underbar skapelse... Känner på mig att det kanske var just detta par som framkallade gåshud på Arkenmässan 2000... Storheten ligger i att dom kan låta så bra i olika rum med stora skillnader i storlek.
grymt bra högtalare snygga som få =) håller med dig om det där att man förstår vad high end är när man lyssnar på 6orna den ljudbilden med allting så perfekt utmejslat har jag inte hört med någon annan högtalare
Har ju själv likadana och det är den bästa högtalaren jag hört någonsin. Det är ju omöjligt att jämföra högtalare som jag hört någon annanstans då detta blir att jämföra system/rum och inte högtalare. Hemma är ju alltid bäst
Jasså Björns, har han beställt 7:or eller MAXX nu?