Efter att ha lyssnat på ett par Thiel 2.2 och blivit mycket imponerad har jag nu börjat fundera på Thiel CS3.6. Jag är dock lite tveksam om resten av min utrustning (CD- och Audiofix) är rätt kombination för dessa högtalare. Enligt uppgifter så kräver 3.6 en hel del av förstärkarna som driver dom.
Hur tror du att den kombinationen skulle fungera?
Självklart så kommer jag slutligen stt provlyssna själv men eftersom det är en ganska lång resa till dit dom säljs så vill jag gärna höra lite kommentarer innan jag bestämmer mej för om resan är mödan värd.
Jag har haft ett par 3.6or... de kräver mycket kraft för att kunna spela bra. De kräver också ett relativt stort rum.. mitt 19.5kvm rum var för litet. Dock så låter de riktigt bra om du har ett tungt slutsteg... Amplifix är väl inte krutpaketet nr1 precis.. S-150an testade jag på dem.. och den klarade inte av lasten (enligt mig).
Låna hem och testa dock.. kan ju funka för dig! =)
De thiel som jag har hört på mässor har inte alls imponerat på mig, om man bortser från Thiel 5 som var makalöst bra då källan var en Forsell referens med separat svänghjul.
Ända tills en Hifi-bekant berättade att han hade köpt ett par Thiel 3.6. Hans erfarenhet var lika med mina att thiel inte har imponerat på mässor. Men han hade hört 3.6:an hemma hos någon och blev omvänd.
Det fick mig även mig att låna hem ett par 3.6, och då blev även jag fast.
Jag är väldigt nöjd. Dom annonseras dessutom beg till ett pris av 25.000 vilket är ett klipp.
Jag driver mina med Advantage första stereoslutsteg (150W tror jag) vad dom nu heter. Det är dom svarta med svart plast på fronten. Jag upplever inga problem med det.