Author |
Topic  |
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 19:10:01
|
quote: Att folk inte fattar, efter att monstren från Finland vann så var det dags att lägga ner hela skiten.
Jag fattar inte att så många kan lägga så mycket energi på att klaga på denna tillställning. Jag är helt säker på att majoriteten av sveriges befolkning klarar av att antingen stänga av eller byta kanal... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9052 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 19:36:06
|
Förväntningar... |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
Eref
Member

1029 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 20:19:22
|
Förstår inte hur jag själv orkar varje år... Det har väl att göra med att programmet har så gamla traditioner kanske och att det är ett av de få programmen kvar där man får en känsla av att hela Sverige sitter och tittar... Chrille Sjögren var en katastrof, jag får citera Göran Persson när han uttalade sig om Calle Bildt: "Jag tycker synd om grabben, han är ju så jävla dålig" |
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
 |
|
Orpheus
Member

970 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 20:31:42
|
Jag undrar vad han ska använda för såg vår kära vän Oca
Jag tycker så här om ""krile": Han är omåtligt populär bland en stor del människor i landet,Han är dansbandskung och har en fantastisk röst för denna genre som jag förstår att den kan beröra. Han har uppnått extremt mycket o behöver inte bevisa ett dugg.
Detta är fakta som inte kan bestridas men...........
.....det jag inte kan förstå är att han går med i denna "tävling med ett sånt skämt till låt
Undras om det var detta han vill bli ihågkommen för
PINSAMT!!!!!!!!!!!!!!!1
Kan inte förstå hur han kan sänka sig så lågt
|
Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660 |
Edited by - Orpheus on 2008/02/11 20:33:26 |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 22:06:41
|
Tja katastrof katastrof, många gillade sången och Chrille the king of danceband gick ju till final. Sedan att jag/eller ni inte gillade låten hör inte hit. I det stora hela så var det tydligen en sk hit för annars hade ju inte många röstat på honom. Fast det kan ju okså ha att göra med att många medelålderstanter tycker gubben är snygg också  |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
Karnaa
Member

614 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 08:21:16
|
Viva Espania!!! |
Nybliven husägare :O)
Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m. http://www.minhembio.com/Karnaa http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa |
Edited by - Karnaa on 2008/02/12 08:22:03 |
 |
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 08:40:29
|
Verkar även som vissa låt-/textskrivare har en abonnerad plats i tävlingen... |
 |
|
Mahler
Member

1782 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 08:59:42
|
Jag har aldrig hajjat riktigt hur folk tänker när dom röstar i en sån här tävling. Och det är helt klart en stagnerande kurva i kvaliteten på bidragen kan man tycka. Monster från Finland, tysk bierstubetrall från Sverige, rosa glitter med stjänrglasögon från Finland.
Röstade folk på monstrena från Finland eller Ukraina för att låtarna var SKITBRA?? Nää, lyssnar man till vad folk tycker, och jag kan hålla med om det, var det för att det var KUL TV, lite gott skratt i soffan och lagom förvirring till hur sånt skit kan spelas på TV. Men sen är det nog med det!!!! Tycker jag iallafall!! Och för den sakens skull skall dom för tusan inte vinna??? Eller? Tänker jag fel?
Syftet är enligt mig följande: Hitta en BRA låt som skall representera vårt fina land i Eurovisionsfestivalen i Belgrad. Och förhoppningsvis sopa mattan med konkurrensen och vinna hela skiten!
När man följer omröstningar och delfinaler och ser vilket skräp som går vidare är det inte utan att man undrar om folk egentligen glömt bort syftet. Satt ju själv och tittade på farsen i Lördags och hörde kommentarerna runt mig!! "Men den var ju kul" "den var väl rolig". Och så skrattades det en hel del. Hur går det från skratt och ironi till en direktbiljett till Globen?? Det förbryllar mig!!
För bra var Crille S verkligen inte. Tysk bierstube trall med påfågelsdansare på scen. "Iiiiiiii Llof EurrrrroPP!!" Brrrr!! Ryser när jag tänker på det!! 
Nää, folk har totalt missat vad tävlingen handlar om. Handlar inte om att rösta fram en gammal gubbe som medelålers tanter dräglar över och tycker är dansbandets svar på Leo di Caprio. Det handlar om BRA musik!! Inget annat!! Oavsett om schlager faller en i smaken så är det en schlager och låtskrivar tävling. Inte ett komediprogram där galnast och mest cucko bidrag vinner!
Och det gäller väl även i stora drag ochså då eurovisionen på sistonde verkligen varit farsartad med tanke på vad folk röstar på.
Utom då förra året då HELT RÄTT bidrag vann!! En riktig balladpärla! |
----------------------- Tabula Rasa! |
Edited by - Mahler on 2008/02/12 09:05:10 |
 |
|
Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 15:31:47
|
Bara några få timmar kvar... |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 20:20:15
|
Åh äntligen är det igång  |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9052 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 20:38:35
|
Sanna Nielsen,ryser än.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 20:56:10
|
Jag sitter vid datorn och försöker undvika det mesta av festivalen, men huskorset vill ju titta/höra, så vad gör man???
Har tyvärr inga lurar längre, annars kunde man ju lyssna på det man själv uppskattar.
Men allvarligt talat, den där mörka tjejen som "intervjuar" artisterna efter varje sång, kan inte någon bara ta bort henne, hon är ju det mest pinsamma som visats i TV'n hittills i år  
Fast någon måste ju ändå redan försökt tala henne till rätta för hon har ju inte varit mer än hälften så pinsam ikväll jämfört med förra Lördagen, men det är illa nog. |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:09:20
|
En stilla undran då jag ´missade´ förra veckan; Är detta bättre eller sämre än första delfinalen |
 |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:24:49
|
quote: En stilla undran då jag #180;missade#180; förra veckan; Är detta bättre eller sämre än första delfinalen
Det jag inte lyckats undvika denna gången var ju bättre än förra gången, men hur i H*****E kunde Kebabpizzan komma bland de fem första???, detta var ju denna omgångs absoluta bottennapp.
Då är vi inne på Mahlers inlägg om att det inte är bästa låten som röstas fram utan det som är mest udda eller puckat. |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
 |
|
huzze

10180 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:28:44
|
YES! Carola gick inte vidare direkt. Just a minute är väl OK, men grabbarna kan så mycket mer (om ni sett dem i Så ska det låta).
Ja många låtar var bedrövliga, men det måste ju ha varit sämre förra veckan. |
 |
|
Hinken74
Member

1102 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:29:17
|
Sanna Nielsen låt gillar jag skarpt. Sen vilken känsla. Gåshud. |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
 |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:35:27
|
Sanna Nielsson, var lätt bäst, ojojoj, nästan Jill Johnssonvarning.
Sanna var helt klart bäst i kväll med sin låt, ståpälsen har nu Helly Hansenkaraktär . |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
Goldfinger
Member

1798 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:45:12
|
quote: hur i H*****E kunde Kebabpizzan komma bland de fem första???, detta var ju denna omgångs absoluta bottennapp.
Varför inte? Den hade i alla fall ett bra sväng och jag tyckte gruppen bjöd på show, inte alls lika slätstruket och karaktärslöst som många av de andra bidragen, tyckte tex att det var helt rätt att finnarna kammade hem segern för två år sedan med sin "Hardrock halleluja", det är en av få schlagervinnare som jag kommer ihåg melodin på. |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
Edited by - Goldfinger on 2008/02/16 21:48:45 |
 |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:59:20
|
De två låtar i Eurofestivalen som man kommer i håg är, "Waterloo" med ABBA, också Lordi med deras "Hallelujalåt", resten ligger i comaläge. |
Är lagliga grejor.......
|
 |
|
Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 22:51:57
|
Sanna Nielsen... shit vad hon berör...  |
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
Posted - 2008/02/17 : 10:52:27
|
Kebabpizzan var ju fanatiskt "jag-vet-inte-vad" dålig....., näe inget i min smak. Trasigt trumskinn också..hade säkert inget i reserv.
|
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
 |
|
Magoo
Member

509 Posts |
Posted - 2008/02/18 : 20:46:13
|
Men låten Razborka måste ha varit något av det sämsta som sjungits i svensk TV eller kanske till och med i hela världen. Det lät riktigt illa, undrar om någon hade mixtrat med hennes medhörning.
Jag hade kunnat rösta på Andra generationen för att det var en liten frisk fläkt med smak av pizza...
Även denna veckan var Björn Gustavsson behållningen. Dessutom blir Luuk bättre och bättre. Till nästa vecka ska jag öva på att sortera bort låtarna för att bara lyssna på mellansnacket. |
comfortably numb |
 |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2008/02/23 : 17:33:23
|
Nu är det snart dax igen...................... |
Är lagliga grejor.......
|
 |
|
Leif Eriksson
Member

700 Posts |
Posted - 2008/02/23 : 21:15:39
|
Varför kritisk, ja helt enkelt för att en oförsvarligt stor del av SVT´s budget går till detta skräpet, och det vore väl ok ,om det var en kanal som man kunde avstå. Men så länge som jag tvingas betala licens för eländet, så förbehåller jag mig rätten att såga skräpet. Jag skulle vilja se tittarsiffrorna , om det gick i PPV eller betalkanal istället. Jag råkade se några (4st) av låtarna ikväll, och det var värre än jag någonsin kunde föreställa mig, så det blev en film istället. |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9052 Posts |
Posted - 2008/02/23 : 21:27:32
|
Björn Gustavsson bäst igen.. |
|
 |
|
Topic  |
|