Menar du att man kan få utslag fasten förstärkaren inte är inkopplat i något uttag?
Men jag ska alltså ha den svarta kontakten mot chassit & den röda mot en valfri högtalarutgång?
Undrar om det är det andra gröna läget som finns där det ser ut som det står hFE & sedan en symbol där det står ett stort A & ett sånt här streck bredvid Aet. ___ A--- <--- Nåt sånt här?
Lite sent nu kanske men jag fick upp den här tråden när jag googlade pga en annan "trasig" nad-förstärkare. Den var också helt tyst. Visade sig till slut iaf att det var "jumprarna" mellan "pre out" och "main in" som saknades =) Inte särskilt trasig mao...
Problemet med den här tråden var nog att PeterE hade lite svårt att förmedla exakt vad han gjord och resultaten. T.ex. tog det massor av inlägg innan man kom fram till att förstärkaren fungerade före byte av högtalarkontakter och inte efter det. Något som man borde fått redan i första inlägget. Ett generellt tips är att ta hjälp av någon som kan lite om förstärkare och vad man kan mäta så att man kan komma med specifika frågor. Foton, gärna med saker inringat förtydligar också väldigt mycket, och minskar missförstånd. T.ex. ett foto på PeterE's multimeter hade nog minskat missförstånd och gjort uppmätta värden mer förståeliga.