HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 THE LARS + TANTO + VIVACE + AMR CD-77
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Its-a-Deal
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/02/23 :  22:57:31  Show Profile  Visit Its-a-Deal's Homepage Send Its-a-Deal a Private Message
  • VISST VILL DU GÄRNA I LUGN OCH RO LYSSNA TILL DEN MINST SAGT MYCKET OMTALADE FÖRSTÄRKAREN "THE LARS"!!!
  • I PERFEKT SYMBIOS MED GEMME AUDIOS HÖGTALARE "TANTO" SOM FÅTT MÅNGA LOVORD I HI-FI PRESSEN!!!
  • OCH INTE NOG MED DET! VI KOMMER ATT HA GEMME AUDIO "VIVACE" - DEN ULTIMATA HÖGTALAREN FÖR DIN RÖRFÖRSTÄRKARE
  • GRÄDDEN PÅ MOSET KAN BLI ATT OCKSÅ FÅ ETT SMAKPROV AV VAD 2 X 12 VOLT BATTERIDRIFT PRESTERAR GENOM TVÅ STYCKEN RED WINE AUDIO SIGNATURE 70 MONOBLOCK!!!
  • VI SPELAR SKIVORNA PÅ AMR CD-77 - DEN BÄSTA CD-SPELARE VI KAN HITTA

UNDERTECKNADE - D.V.S. LARS ENGSTRÖM OCH TIM J. FASTE - VÄLKOMNAR DIG TILL EN SÅDAN TRÄFF!

DATUM: TISDAGEN DEN 4 MARS, 2008
TID: KLOCKAN 17.00 - 20.00
PLATS: GARNISONEN KONFERENS, KARLAVÄGEN 100, 104 51 STOCKHOLM
LOKAL: "GÄRDET"

TA GÄRNA MED EGNA CD-SKIVOR! VI HAR MYCKET MUSIK, MEN DU HAR KANSKE NÅGOT ÄNNU BÄTTRE - ELLER ÅTMINSTONE NÅGOT DU FÖREDRAR ATT LYSSNA TILL.

DU BEHÖVER INTE ANMÄLA ATT DU TÄNKER KOMMA, MEN VISST KAN DET VARA BRA OM DU SKICKAR ETT E-POSTMEDDELANDE TILL INFO@ITSADEAL.SE ELLER INFO@THELARS.SE

MISSA INTE HELLER UTFÖRSÄLJNINGEN AV DEMO-EX AV GEMME AUDIO HÖGTALARE!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67161

VI FYLLER PÅ MED MER INFORMATION EFTER HAND. ÄN EN GÅNG - VÄLKOMNA!

Spela ALDRIG MP3 - inte ens för dina värsta ovänner!!
Elnätet är alltid fel - batteri och likström är bättre!
Äger IT's-a-Deal AB

Edited by - Its-a-Deal on 2008/03/03 09:43:38

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/03/04 :  20:56:47  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag har nu varit på plats och kan ge lite intryck

Gemme högtalarna är helt otroligt snygga med en finish som få högtalare kommer i närheten av. Sidorna ser likadana ut som B&W allra finaste på 800 signature modellen som du bara måste se själv för ingen bild kan göra dom rättvisa.

De hade mycket olika karaktär inbördes och tillsammans med rätt musik och ljudideal så slår det gnistor. Åh andra sidan kan man säga precis tvärtom, med annan musik och andra krav så blir det långt från lika bra. Neutrala är dom inte men de kommunicerar mycket musik och kan ge härliga stunder i lyssningsfotöljen.

Högtalarna är mycket lättdrivna och passar utmärkt med typiska röreffekter. Modellen med det lilla Fostex elementet kan bli kanon i ett lite rum och allt runt rätt medan den andra modellen är mer allround och trivs nog i de flesta rum.

Mitt intrycket är att priset på de här engelska högtalarna är OK i förhållande till den finish de har.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/03/04 :  22:04:01  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Spännande

Synd att jag glömde bort detta
Hoppas på fler chanser till provlyssning av The Lars mm.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Its-a-Deal
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/03/07 :  10:11:41  Show Profile  Visit Its-a-Deal's Homepage Send Its-a-Deal a Private Message
Hej Micke Y!

Det var mycket trevligt att träffa dig! Dina lyssningsintryck stämmer väl överens med hur jag själv upplever det. Det var i och för sig lite synd att du inte fick tillfälle att lyssna till Tanto tillsammans med mina Red Wine Audio Signature 70 Monoblock. Eftersom Tantos impedans är 4 Ohm så levererar varje Signature 70 Monoblock faktiskt 70 watt! Det lät mycket bra - och jag uppfattade det som om Lars Engström delade min uppfatting.

Ett litet tillrättaläggande. Högtalarna är tillverkade i Kanada!

Äger IT's-a-Deal AB
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/03/07 :  11:24:11  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag skulle kunna tänka mig att det var lite för lite effekt med The Lars till just Tanto och att det blev bättre med transistorslutsteget med tanke på deras ljudkaraktär.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Its-a-Deal
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/03/07 :  12:51:45  Show Profile  Visit Its-a-Deal's Homepage Send Its-a-Deal a Private Message
Ja, RWA Signature är ju s.k. klass D (som om jag förstått det rätt inte står för "Digital" utan råkade bara vara nästa lediga bokstav efter A, A/B, B och C) med Tripath förstärkarchip.

I 6moons test av Signature 30.2 kommenteras bl.a. förstärkarens förmåga att driva även svåra högtalare - något som ju naturligtvis inte gäller Gemme Audio Tanto med en känslighet på 91,5 dB 1m/1w.

Signature 30.2 har en effekt på 2 x 30 watt men klarade ändå krävande högtalarlaster. Förklaringen till det är enligt Vinnie Rossi (som äger och driver Red Wine Audio) att "de inbyggda bly-/syrabatterierna har mycket lågt motstånd internt och de därför vid behov kan leverera mycket höga spänningar. Hur höga då? Tänk dig som exempel att du av misstag råkar kortsluta ett 24 volts batteri till minuspolen. Då skulle du få se en mycket kraftig vit blixt, höra en rejäl smäll och så skulle du upptäcka att kabeln som anslöts hade brunnit rätt av! Ingenting som man vill testa där hemma men det förhåller sig på det sättet och där finns kraft! Om man har batterier där det interna motståndet ligger på låga milli-Ohm så inser man att 24 volt kan resultera i hundratals ampere i en kabel vid en eventuell kortslutning".

Med mina Signature 70 Monoblock fick man alltså behålla förtjänsterna hos theLars rörförstärkare - lyster m.m., men med ännu tydligare tystnad och mer kraft att driva musiken. Jag tänker mig att den upplevelsen skulle delas av alla oavsett musiksmak och favoritkaraktär på högtalare.

Äger IT's-a-Deal AB

Edited by - Its-a-Deal on 2008/03/11 11:15:39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000