Beror inte det rätt mycket på vilken av dom du väljer? Personligen tycker jag nog att dom "hemska" grejjorna är rätt harmlösa jämfört med många andra element. Fast å andra sidan, det finns ju ingen som helst mening att dela högre än nödvändigt. Bättre att välja en diskant som är möjlig att dela lågt så slipper man ett gäng av problem.
quote:Beror inte det rätt mycket på vilken av dom du väljer? Personligen tycker jag nog att dom "hemska" grejjorna är rätt harmlösa jämfört med många andra element.
Kolfiber/papper blandningen och även kevlar gör att det blir flera uppbrytningar ganska lågt i frekvens och distorsion, ända från 1khz egentligen. Många tycker att dom låter ganska mörkt med en viss karaktär. Men dom har ju bra bas iofs.
Föredrar nog antingen att gå hela linan ut och pressa upp all distorsion högt i frekvens (aluminium/magnesium/keramik) och filtrera bort den eller smeta ut den jämt över hela registret och dämpa den internt (polypropylen).
"Kolfiber/papper blandningen och även kevlar gör att det blir flera uppbrytningar ganska lågt i frekvens och distorsion, ända från 1khz egentligen. Många tycker att dom låter ganska mörkt med en viss karaktär."
18W/8535 sägs väl ljuda bättre (ljusare) än 8545 tack vare mindre coating??
"Men dom har ju bra bas iofs."
Jag är iaf inte så jätteimponerad av 8545, egentligen riktigt skräp i mina öron!