HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tips för er som gillar Dave Matthews
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dali
Member

322 Posts

Posted - 2002/12/18 :  17:15:07  Show Profile Send dali a Private Message
Testa "John Mayer - Room for squares". Inte en kopia av DMB, men samma blandning av jazz och rock med gitarren i centrum.

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/12/20 :  16:51:29  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Dave matthews är ett riktigt bra band. Jag lyssnade på några snutar från skivan (30 sek från varje låt). Den var bra, men jag hörde ingen koppling till jazz. Finns det med några blåsinstrument eller var skivan annars för koppling till jazz?
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2002/12/20 :  22:26:04  Show Profile Send dali a Private Message
Tja, det är inte direkt swing eller bebop om man säger så ... det är jazzig rock, typ 5% jazz och 95% rock. Lyssna på (hela) "City love", jag tycker den är rätt "jazzigt" uppbyggd. Sången och instrumenteringen på skivan påminner en hel del om Dave Matthews Band.

Det är svårt att beskriva en del artisters musik, de passar inte in i de fack som musikbranschen brukar delas in i. Ta Norah Jones som exemepel, hon sorteras under jazz medan Bo Kaspers Orkester (oftast) läggs under pop, men är BKO mindre jazziga än Norah Jones? Tycker inte jag i alla fall.

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---

Edited by - dali on 2002/12/20 22:27:16
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/12/21 :  13:25:29  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag tycker att det är svårt för något band att matcha dave matthews. Det är mitt absoluta favoritband genom tiderna, men jag ska kolla upp det bandet du nämnde. Vet du föresten vart jag kan ladda ner den skivan och den nya dave matthews (live at folsom). har provat DC, men kommer inte in på någon hub pga. för liten hårddisk. Hur får man t.ex. tillgång till kazaa?? någon ?
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2002/12/21 :  17:17:56  Show Profile Send dali a Private Message
Hmmm ... jag avsåg naturligtvis att man ska köpa skivan, efter provlyssning via lämpligt medium.

Edited by - dali on 2002/12/21 17:18:49
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/12/21 :  19:11:17  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag ska kanske köpa den, men först vill jag provlyssna på hela skivan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000