HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 hur hitta drev till cdsläde? (teac)--nytt problem.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2008/04/27 :  21:22:17  Show Profile Send pak a Private Message
jag har till min bedrövelse upptäckt att cdsläden på min wadia 850 hackar.det är ju ett teac drivverk i den så det borde väl gå att få tag på ett nytt eller begagnat kugghjul som driver släden.?
kollade förut och det är 1 tand som fattas på ett litet hjul som verkar sitta ihop med ett lite större direkt under.och detta lilla som är sönder driver ett konstigt stort hjul (inte helt runt)som drar släden fram och tillbaka.
nån som överhuvud taget fattar min lite diffusa beskrivning?,och ännu bättre vet hur man enkelt kan skaffa ett sånt.??
orkade inte ta isär så mycket just nu men det verkar som att drevet sitter på motorn i alla fall(tror jag)

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!

Edited by - pak on 2008/05/03 16:00:41

tubetvr
Member

338 Posts

Posted - 2008/04/28 :  07:28:07  Show Profile  Visit tubetvr's Homepage Send tubetvr a Private Message
Hej,

Är det ett vitt hjul som består av ett litet och ett större som sitter ihop? Det var det som gick sönder på min CD-T1 och gjorde att släden inte rörde sig alls. Jag hittade ett nytt här http://www.chsinteractive.co.uk/electrical-components/misc/vrds7-gear-2step-door-teac.htm de har delar till många olika fabrikat. Mina vedermödor finns beskrivna i den här tråden http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=116527&highlight=

Slutresultatet är att min CD-T1 fungerar felfritt igen och kommer säkert göra så i många år till.

MVH Hans

Ägare av företaget Q-tron Audio, konstruktion och tillverkning av OTL rörförstärkare
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2008/04/28 :  11:55:36  Show Profile Send pak a Private Message
Å tack
ja det är ett vitt hjul ja-det sitter så att man kan se det uppifrån om man har släden utdragen nästan fullt.ska försöka räkna kuggen för att se om det är samma men det skulle jag nästan tro av beskrivningen att dömma.detta är den bästa spelaren jag kan tänka mig just i min uppsättning så den MÅSTE fungera.
försökte ta kort men det va så svårt att se hjulen.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2008/04/28 :  12:26:06  Show Profile Send pak a Private Message
det verkar va samma transport i alla fall. teac CMK4 vrds:)
då bör det va samma drev vi pratar om då. förhoppningsvis.
är det bara att beställa därifrån som privatpersom eller?

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

tubetvr
Member

338 Posts

Posted - 2008/04/28 :  18:06:07  Show Profile  Visit tubetvr's Homepage Send tubetvr a Private Message
Det går bra att beställa som privatperson. OBS frakt och expeditionsavgift var dyrare än själva kugghjulet GBP 7.50 respektive GBP 5.28 men med tanke på att spelaren är oanvändbar utan hjulet så är det inte så mycket att tänka på.

MVH Hans

Ägare av företaget Q-tron Audio, konstruktion och tillverkning av OTL rörförstärkare
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2008/05/02 :  12:06:42  Show Profile Send pak a Private Message

jösses va snabbt det gick att få det då
kom redan idag.
går ju snabbare från england än innomlands ju.

om det nu passar vilket jag hoppas på..
vad är bästa smörjmedlet för sån mekanik?
borde ju vara nåt som är ganska torrt.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2008/05/03 :  16:09:13  Show Profile Send pak a Private Message
fasiken altså!
nu funkar transporten perfekt förutom..
att det verkar vara glapp i flatkablarna mellan transport och styrkortet till frontknapparna.
öppnar och stänger bara om man tar tag i kablarna och liksom böjer dom mellan fingrarna.ibland så funkar det när man gör så.
var hittar man såna kablar tro?dessa verkar vara lite ovanliga(hittar inga ialla fall).
det är såna utan kontakter som man låser i kontakt på korten.de har 18 resp 19 ledare.ca 45cm långa tror jag.runt 22mm breda,vita flatkablar.mätte mellan kontaktytorna på varje sida och det verka vara kontakt,men det fungerar inte i alla fall.

nån idé???

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000