HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Transparent Reference MM testad, värd varje krona?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/05/09 :  00:31:02  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

High Fidelity testar i nya numret en uppsättning Transparent Reference MM högtalarkabel samt en Reference MM XLR signalkabel. Priset är 240 000:- respektive 135 000:- och vi har på annat ställe på forumet kunnat läsa om både våra intryck samt andras tvivel.

Saxat ur texten:

"tillsammans presterade kablarna så att det kändes som om alla andra kablar vi provat förr varit från BR" (leksaksfirman)

"Redan vid första anslaget gick ett "ouff" genom lyssningspanelen, det var som om en vägg rivits bort i lyssningsrummet"

"floskler som att en platta följde den andra är vanliga. låt mig uttrycka det på ett något annorlunda vis: jag vet inte vart tiden tog vägen. De första 3 dagarna bara försvann med musik spelandes platta efter platta för man bara måste höra hur den låter och hur den egentligen skall låta. Där fanns mycket att upptäcka. Nästan varje gång en platta lades på fick den spela till slut"

Jag skall spara era nerver. Köp tidningen och läs hela testen själva.

Vi tackar redaktionen för deras mod att skriva så glädjefullt och rakt om en fantastisk upplevelse och en fantastisk produkt. Vi önskar också att prislappen var en smula mildare...

Transparent har kablage från den testade
14-2 för 80:- per lösmeter
14-4 för 160:- " " "

Färdigterminerade kablar med filter från 2000:- paret vidare upp genom 8 kvalitetsnivåer
upp till Reference MM:s storebror: Opus för ca 360 000:-

Vi lånar ut kablar för prov.

mvh




www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/05/09 :  09:10:07  Show Profile Send nahoj a Private Message
Vad kul!
Grattis

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000