| Author |
Topic  |
|
|
Jonte1
Starting Member
17 Posts |
Posted - 2002/12/20 : 14:41:28
|
Hej!
Kom med tips på bra housemusik någon!
/JB |
Man måste först förtjäna mer än man tjänar för att sedan tjäna mer än man förtjänar. |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2002/12/20 : 15:00:48
|
Vad har du hört innan som du gillar?
Jag tycker att Everything but the girl är riktigt bra. Vokal house med ren ljudbild.
Samlingsskivan "Calle Dernulf samlar house" är en bra blandning.
Quant är bra, finns för 19spänn på cdons rea snart. "Quantastical quantasm" eller något sådant heter den.
Jori Hulkkonen har jag hört nån gång och det tyckte jag om. |
 |
|
|
Jonte1
Starting Member
17 Posts |
Posted - 2002/12/20 : 15:18:56
|
Jag är verkligen rookie serru men jag gillar genren grymt. Finns det någon bättre musik att sitta och värma till frågas kom: För att nämna några har jag spånkas båda, Jazzanovas "in between", och St Germains "tourist" Har även en samlingsskiva som heter "Jazz in the House vol6" första spåret är kanon. Det är producerat av en snubbe som heter Jay Denez. Har sökt mer musik med honom men han verkar va' litet hemlig. /JB |
Man måste först förtjäna mer än man tjänar för att sedan tjäna mer än man förtjänar. |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/12/21 : 00:27:41
|
Minestry sessionerna tycker jag ofta är trevliga då det trevligt mixat också :)
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
|
dekengren
Member

389 Posts |
Posted - 2002/12/21 : 11:38:50
|
Kolla in:
Blaze - Ganska jazzigt och soft - kolla in "spiritually speaking" Jori Hulkkonen - When No One Is Watchnig - bästa skivan, nya är dålig - instrumentalt melankoliskt Thievery Corporation - Även dom lite jazziga Armand Van Helden - Stompig klubbhouse! Barbara Tucker - Svängig vokal deep house Basement Jaxx - Jävligt bra MTV-house Cassius - Samma här Ian Pooley - Gör mycket glad och dansvänlig house till strandfesten Metro Area - Instrumental house med elektro influenser Masters At Work - Kanske dom största och bästa, allt dom har gjort e bra! Mutiny UK - Sidoprojekt till MAW (har jag för mig) med lite svängigare house Felix Da House Cat - mycket elektro i detta sound etc...
Samlingar: Det mesta från Lords of Svek (svenskt!) med Jasper Dahlbäck mfl Kandi-serien. Jag gillar Deeper 1&2 extremt mycket i Kandi-serien. Finnns flera andra som också är bra. Nude Dimensions, trean är bäst, 1&2 helt ok Klubbjazz serien Ministry Of Sound är mycket typiskt engelska storklubbar om man gillar det etc...
Sajter: sveriges radio -> p3 -> p3 klubb & p3 dans med playlists för mera "avancerad" guidning i house-träsket www.billboard.com för amerikansk house www.mtve.com -> dance chart www.nrj.se och deras xtravadance-chart etc...
Lättast är det förstås om man är inne på vinyl, i sthlm kan jag då rekommendera Snikars (stavar han så?), Pitch, Fade, mfl för de senaste houserökarna.
Puh det var allt jag orkade skriva just nu.... /Daniel |
Edited by - dekengren on 2002/12/21 11:39:21 |
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/12/21 : 12:26:33
|
bolaget; naked music
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 01:10:36
|
| Uk garage. Finns flera samlingar. |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2002/12/22 : 21:04:29
|
Living Joy var väl lite house också fast det var ett tag sen nu. House är väl egentligen något sorts disco som spelades på diverse klubbar. Fanns ju redan på 80-talet med Chicago som centrum. Men jag gillar mer den brittiska scenen. Fast Basement Jaxx är inte riktig house för mig. Dom blandar allt möjligt inom electronica genren. |
Hifiarkeologen |
 |
|
| |
Topic  |
|